tisdag 16 februari 2010

Vättern har lagt sig


Jag läser i Jönköpings-Posten idag att nu har Vättern lagt sig. Det betyder att det är is över hela den djupa sjön. Det är bara kraftig blåst som kan förhindra isläggningen just nu. Isen är inte så tjock ännu, men nu när den är där över hela sjön, så växer isen till sig snabbt, läser jag i tidningen.

Skridskoentusiasterna är glada. Jag är inte särskilt glad. När Vättern har lagt sig blir det en sen och kall vår i Vätterbygden. Men det är ingenting som jag kan göra något åt.

Mer än att åka på semester till varmare breddgrader. Som till exempel till Brighton. Jag planerar för när jag ska kunna göra det. Hälsa på min dotter därborta. Jag längtar mycket efter henne.

4 kommentarer:

  1. Hej Anna-Karin
    Försök att tolka det jag skrivit på bloggbanken i inlägget läs sakta och flera gånger så förstår du det nog..det är enkelt....försök....du kan!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej BloggBanken!

    Den här bilden följde med inlägget till BloggBanken, vad det nu berodde på. Jag gjorde precis som jag brukar göra med bilderna här på Blogspot. Enda skillnaden är att just den här bilden hittade jag på Google. De andra bilderna har jag hämtat från Exalead. Om det nu kan vara det som är orsaken till att de inte följt med till BloggBanken, jag har ingen aning.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Citerar dig från BB; ...kan jag ta bilderna från Exalead och samla dem i en mapp i min dator och sedan ta dem vidare till mitt inlägg? Hoppas att du förstår hur jag menar."/
    **
    Det är precis det som du måste
    göra jööö:-)...

    SvaraRadera
  4. Hej Anne-Sofie!

    Då var jag på rätt spår då. :) Tydligen har jag fattat det i teorin. Nu är det bara att greja det i praktiken också. :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera