fredag 19 mars 2010

Dagens låt: Håkan Hellström "Tro och tvivel"


Ofta när jag längtar efter min dotter i Brighton, så spelar jag musik med Håkan Hellström. Det har spelats så mycket Håkan Hellström i vårt hus sedan hon blev tonåring, min nu unga vuxna dotter. Så det känns lite som att hon är här hemma hos mig, när jag hör Håkan Hellströms musik. Därför valde jag "Tro och tvivel" med Håkan idag. Förutom att jag själv tycker om låten, så känner jag längtan efter min dotter idag. Musiken lindrar längtan lite.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst en del i dina intressanta och välformulerade texter och minns med både saknad och glädje hur det var att vara tonårsmamma. Dottern studerade två läsår långt hemifrån, sonen hade kompisar och flickvän. Än var huset fullt med ungdomar, än var jag ensam. Det var en omställningtid och jag försökte komma på vad jag egentligen hade haft för intressen innan barnen kom. Jag dubbelarbetade för att få det hela att gå ihop, men det blev ändå tid över som jag inte visste vad jag skulle göra med. Till sist kom den obegripliga dagen då de skulle flyga ut boet. Vi lämnade vårt hus samtidigt och flyttade åt vars sitt håll. Jag minns när jag körde därifrån efter att ha vinkat av de två, med vars ett släp med de sista grejerna, katten fick dottern med sig. Sen körde jag åt mitt håll med mitt lass, och jag kände mig förskräckligt ensam. Du skrev något om panikattack. Sådana fick jag också så småningom efter att ha hamnat i en depression, men det är en annan historia...Det blev längre än jag hade tänkt det här, men det var du som satte igång tankekedjan!

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid!

    Tack för allt du delar med dig av här om ditt eget liv.

    Det finns ingenting som gör mig mera glad när det gäller det jag skriver, än om jag kan sätta igång en tankekedja i en annan människa.

    Tack så väldigt mycket för att du berättade det för mig. Det gör att jag ler varmt här när jag skriver här i min blogg en tidig lördag morgon.

    Ha en bra dag och välkommen att läsa igen när helst du har lust!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera