fredag 30 april 2010

Maskroskvinnans Vårtal


Jag kom på att jag har ju möjligheten att få förverkliga en dröm idag. Jag kan hålla ett vårtal här i min blogg. Så det tänker jag göra nu.

Vårtal ska det finnas en mening i, något viktigt att förmedla, känner jag. Det viktigaste jag vill säga till den som läser mitt vårtal är att älska. Att sätta kärleken främst. Vem eller vad det än är du älskar, så älska...

Älska din katt, din soptunna, din man, ditt barn, din lärare, din granne, din dammsugare, din trädgård, himlen och solen och månen. Älska...

Och när du älskar någon eller något, visa det!

Du kanske är en sådan människa som visar att du älskar genom att berätta det.

Du kanske är en sådan människa som visar att du älskar genom att ge bort en present eller en blomma.

Du kanske är en sådan människa som visar att du älskar genom att hjälpa den du älskar med något.

Du kanske är en sådan människa som visar att du älskar genom att ge den du älskar en kram eller en kyss.

Du kanske är en sådan människa som visar att du älskar någon genom att umgås med den du älskar.

Hur du än gör...

Älska...

Visa världen din kärlek!

Det är det viktigaste vi kan göra för varandra här i världen.

Börja våren med att visa världen att du älskar redan här och nu!

Det kan aldrig någonsin bli för mycket kärlek här i världen.

6 kommentarer:

  1. Precis när jag skulle skicka iväg min kommentar till dig så bröt mitt modem ner. Tror inte det kom fram, så här kommer det igen!

    Helt rätt med kärlek. Tack rara för awarden, den värmer. Jag suger litet på karamellen och gör ett inlägg om det i nästa vecka. Ha nu en riktigt skön Valborg!/Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Härligt Anna-karin.. det abslolut bästa och mest inspirerande vårtal jag har hört.. Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Kärlek är fantastisk...ju mer du ger, desto mer får du tillbaka så den tar aldrig slut..även om den ibland byter objekt..och det finns alltid plats för mer..

    SvaraRadera
  4. Hej Merja!

    Så fint att du blev glad för Awarden! Då får jag väl kika in till dig i nästa vecka för att se vad du skriver i din blogg, kanske sju saker om dig själv.

    Kärlek kan vi inte få för mycket av här i världen, som sagt.

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Anne!

    Tack! Så glad jag blir för dina fina ord om min text! De här orden bara kom till mig, när jag var i tvättstugan och tvättade. :)

    Tur att jag skrev ned dem då... :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Anne-Sofie!

    Jag håller med dig helt och fullt! Kärleken bara växer ju mer man ger ut av den. Det är fantastiskt!

    Ha en bra helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera