onsdag 14 april 2010

Vårdrömmar


Så som det ser ut på den här bilden, så ser det snart ut därute nu. Det kommer att gå fort, här i Vätterbygden, tills det är grönt. Jag är förvånad över att inte all snön bromsat våren mer här tidsmässigt än den har gjort. Det har inte varit någon riktig tjäle, det är väl det som är förklaringen. Och så rann snön ned och gav massor av vätska åt allt levande.

Det är härligt att kunna promenera ute nu. Jag försöker ta ett par korta promenader varje dag, mellan mina pass med arbete. Jag får olika upplevelser beroende på vilken tid på dygnet jag är ute. Morgonen har sin atmosfär, middagsljuset är skarpt om det är solsken. Inga skuggande löv att gömma sig under än. Kvällsljuset älskar jag nog mest av alla ljusen den här årstiden. Skymningsljuset.

Nattpromenader... det tar jag mig sällan. Tack och lov. Då sover jag. Jag har sovit gott i natt också. Tänk, jag sover hela nätter i stort sett varenda natt. Det är en gåva, jag slutar aldrig att känna tacksamhet över att jag återerövrat min sköna sömn.

2 kommentarer:

  1. Å, vi som trodde att snön skulle ligga kvar till Midsommar. ;)

    Vi är förundrade över att den har försvunnit så fort som den har gjort och inte blev det heller den vårflod (översvämningar) som vi misstänkte att det skulle kunna bli.

    Strålande solsken här i Västergötland idag också.

    Tänk att kunna få sova en hel natt..."en nåd att stilla be om". Låter underbart.

    Ha det gott i Vårsolen!

    SvaraRadera
  2. Hej S o F!

    Det är precis likadant här, vi är också förvånade över att den försvann så fint som den gjorde. Liksom bara smög sig undan... :)

    Det är underbart att få sova hela nätter. Det var en lång period i mitt liv när jag inte gjorde det, men nu gör jag det och det är jag väldigt tacksam för. Jag gör ofta avslappning innan jag ska somna, det hjälper mig att gå ned i varv och att sova gott.

    Jag önskar att det blir så för dig också en dag, att du kan sova hela nätter. Det tar så mycket energi att inte få den där riktiga sömnen på nätterna.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera