onsdag 26 maj 2010

Tid att slappa mera


Nu har de senaste två hektiska månaderna gått över i en mer balanserad tillvaro för mig. Jag har tid att slappa mer. Ta flera pauser. Unna mig fler stunder av lustfyllda och spontana saker. Det gör skillnad för mig.

Jag blir mer kreativ, jag skrattar mer, jag känner mig ännu mer utvilad än jag brukar göra. Samtidigt känner jag mig så nöjd med allt jag klarat den här hektiska tiden. Det har gått bra, jag fungerar, jag klarar ett arbete där jag får använda mina förmågor. Hur det än går, om det blir ett "riktigt" jobb eller inte, så är ändå den stora segern för mig att jag nu säkert vet att jag klarar det, jag kan arbeta till viss del. Jag vet att jag också kommer att göra det. Jag vet bara ännu inte i vilken form det kommer att bli. Det kommer jag att veta någon gång de närmaste månaderna.

16 kommentarer:

  1. Klart du kommer klarar, nu har inte vi följt varandra så himla länge men jag ser en urstark kvinna som ser fram emot resten av livet med ett leende! Och vilket liv det kommer att bli :-)!!!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. vad fin du är på din brunutansolkrämsbild ( gud vilket långt ord)
    Vad var det för märke du köp kanske jag ska prova. Hur länge sitter detta i?

    SvaraRadera
  3. Jag skrattar med dig. :)

    ...och gläds med dig för att det har gått bra.

    SvaraRadera
  4. Låter underbart med din beskrivning om att slappna av mer, ta fler pausar och unna sig lustfyllda saker... härligt.. kram Anne.

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Jag blev också mycket piggare nu tack vare ditt inspirerande inlägg!
    Tack tack!!=))

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du känner att du får mer tid för att slappa. Det är ett måste för mig annars fungerar jag dåligt! Så slappa mera!/Kramen

    SvaraRadera
  7. Hej Anna-Karin!
    Jag har inte hunnit lära känna dig så mycket än. Har bara varit in på din blogg en gång och gett mig till känna. Som tur var hade jag sparat ditt svar så därför hittade jag hit igen.
    Dina funderingar verkar så äkta och innerliga. Visst är det skönt att ha något man känner för, att göra. Men lika viktigt är det att kunna ta det lungt, få koppla av och bara vara ledig.
    Det måste ju vara det som livet är till för, eller hur?

    SvaraRadera
  8. Har du inte slappat klart nu ;-),var är dina härliga visdomsord? Hoppas allt är bra med dig denna soliga fredag, kram humor-Malin ;-)

    SvaraRadera
  9. Hej Malin!

    Stort tack för dina helt underbara ord till mig! Nu KÄNNER jag mig urstark! :)

    Och, ja, jag tror att jag har ett underbart liv framför mig! :)

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej Agnetha! Svaret till dig finns i din blogg om någon annan också är intresserad av det du frågar om.

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. S o F: Att kunna glädje för en annan människas glädje och framgång, det är kanske bland det största man kan göra, tycker jag.

    Varmt tack, S o F, för att du gjorde det. :)

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Hej Anne!

    Det låter underbart! Och det ÄR underbart!

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Hej Milla!

    Tack för att du berättade att du kände dig piggare när du läste mitt inlägg! Det gjorde mig glad!

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Hej Lilla Huset!

    Slappa mera! Överenskommet! :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Hej Barbro!

    Jag är glad att du kikade in här igen. Jag skriver så äkta och ärligt som jag kan och det gör mig glad att du känner det så när du läser mina ord.

    Jag tror absolut att livet är till för att njutas av. Också att så klart ha något meningsfullt att göra, t ex att ta hand om en liten trädgård, en bit jord kan vara meningsfullt. Att ta hand om ett litet barn, ett djur. Arbete i någon form. Lönearbete eller ideellt.

    Och så njuta! Det är så viktigt för att orka i det tempot vårt samhälle har idag.

    Jag blir följare till din blogg!

    Jag önskar att vi möts fler gånger här i bloggvärlden. Jag tror att jag har något att lära mig av alla människor jag möter.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Hej Malin!

    Jag "halvslappar" nu! :) Jag är på gång. :) Jag har faktiskt varit en stund i tvättstugan till och med. :)) Snart kommer det ett inlägg här igen. :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera