tisdag 28 december 2010

Rimfrost och Hoganay i Edinburgh



Jag vaknade tidigt i morse och såg dimman därute. Minns att jag tänkte "nu kan det bli massor av rimfrost" innan jag somnade om. Och så blev det. Om jag förut tyckte att det var vitt ute så vet jag inte vad jag ska kalla det jag ser nu. Oxlarna i allén är alldeles övertäckta av rimfrost. I topparna ser jag de svartvita skatorna som flyger omkring. Jag tror att de börjar samla sig redan nu och förbereda sig för våren. Börjar leta efter grenar till sina bon och efter en annan skata att dela våren med.

Filmen "Remember me" som jag såg igår kväll här hemma kommer jag att minnas. Den var starkt berörande och beskrev på ett fint sätt hur människan kan reagera i kriser. Slutet var både sorgligt, vackert och överraskande på samma gång. Jag grät floder i slutet av filmen.

Jag njuter av att vara tillsammans med och till exempel se på film tillsammans med båda mina döttrar. Men från och med imorgon försvinner den äldsta av döttrarna igen. Hon flyger till Edinburgh i Skottland tillsammans med några vänner för att fira nyår där. Nyårsfirandet i Edinburgh ska vara speciellt och locka ungefär 100.000 turister varje år. Säkert kommer hon att få se och uppleva mycket där, både musik och andra festligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar