onsdag 27 juli 2011

Blogglust och jogginglust


Nu när jag är ledig försöker jag följa min lust så mycket som jag bara kan. Jag inväntar lusten. Sedan följer jag den. Just nu fick jag lust att blogga. Så då gör jag det. Bloggar.

Vilken vacker dag det har varit idag! Jag hade ett ärende till Bankeryd. Vättern var spegelblank och silverblänkande ljusblå när jag körde längs med den vackra sjön. Jag kom på att jag har inte badat utomhus än i sommar. Det är ju heltokigt, det måste jag göra innan det blir höst igen. Om det så ska bli en utomhustempererad bassäng som jag slänger mig i.

Jag har hälsat på mamma idag och varit ute en stund med henne i solskenet. När jag kom hem hade jag lust att slappa i trädgården. Så då slappade jag i trädgården. Det är så skönt att vara i trädskugga. Höra suset från löven. Det har susat alldeles lagom hos mig idag. Nordlig vind, men skönt när jag har varit i lä.

Jag började med intervallträning igår, till min egen förvåning och glädje. Jag har funderat på att göra det ett tag. Jag värmer upp med en lätt promenad. Sedan promenerar jag en minut, småjoggar 30 sekunder, promenerar en minut, småjoggar 30 sekunder. Så där höll jag på en halvtimme igår. Jag vill få upp min kondition, det är målet med den här intervallträningen. Jag har promenerat så länge att jag känner att jag behöver öka på tempot lite.

Idag har jag känt mig mer hungrig än jag brukar och maten har smakat bättre. Kan det bli så snabb effekt av den här intervallträningen, tänker jag? Eller är det inbillning? Hur som helst. Jag ska ut en sväng någon gång ikväll igen.

Keep on jogging! Det får bli mitt nya motto, tror jag. Om jag nu inte lägger av inom kort. Man vet aldrig. Jag har lagt av förut när jag börjat jogga, överansträngt mig. Det handlar om att ta det försiktigt, tänker jag. Öka på i lagom takt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar