måndag 12 september 2011

Carola, Amanda och jag IRL



Jag var på stan när jag plötsligt hörde någon ropa "Anna-Karin". Det var min bloggvän Carola som kom gående där på trottoaren med lilla Amanda i barnvagnen. Jag blev så glad! Hela sommaren har jag tänkt att vi skulle ta en fika tillsammans, men det har inte blivit av. Det är så mycket annat som hänt under tiden.

Men ibland verkar livet eller vad det nu är, fixa det man inte riktigt fixar själv. Jag, Carola och lilla Amanda tog en fika tillsammans på Sandéns konditori på Torpa. Amanda är en så charmig och söt liten flicka, sex månader ung. Hennes ögon har en ovanligt vacker färg, nästan blågrön som Vättern själv när den är som allra vackrast.

Carola lät mig få hålla lilla glada och nyfikna Amanda i mitt knä en bra stund. När man minst anade det sprack lilla Amanda upp i ett härligt tandlöst leende med hela sitt ansikte.



Jag är så glad att jag har lärt känna Carola här i cyberrymden. Det kändes precis lika naturligt att vara med henne IRL som det gjorde förra gången vi träffades. Det var så lätt att prata med varandra.

6 kommentarer:

  1. Det var verkligen en rolig händelse att kaffemostrarna äntligen träffades
    igen. Så hurrandes trevligt , jag hade så gärna velat vara med på ett hörn.

    DE MÖTTES I TORPA
    CAROLA MED AMANDA
    OCH ANNA-KARIN !
    Hon är så klok och vacker, lilla Amanda, men så har hon ju också Kalle
    som sin adoptivmorfar, som du vet.
    Nu skickar ni notan som jag gladeligen betalar som jag lova,t eller ska
    jag kanske sända en present till lilla A? Hej ock kram på er allihop, :)

    SvaraRadera
  2. Nålen där sitter ju vi ;) ja det var jätteroligt att träffas igen, har ju tittat efter dig så mycket....men jösses så trött jag varit idag. Amanda se pigg o glad ut iaf.
    Kram från Carola , Som hälsar till Kalle med här (har ännu inte hunnit baka men det kommer jag hinna snart)

    SvaraRadera
  3. Kalle: Det var riktigt roligt att träffa Carola igen och också att få se lilla söta Amanda IRL för allra första gången. :) Det hade säkert varit roligt om du varit med också, Kalle. Det får väl bli en annan gång, vem vet. :)

    Är du adoptivmorfar till lilla Amanda, det visste jag inte, då säger jag stort grattis till dig. :)

    Notan har jag slängt redan, Kalle. ;)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Carola: Ja, tänk att jag fick in bilderna här i bloggen, jag är förvånad själv att jag fick till det. :)

    Hoppas att du känner dig piggare idag, Carola. Men det är ett riktigt busväder därute, så idag är jag tröttare än jag var igår, jag sov dåligt för att vinden och regnet störde mig.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja fy vad det blåser , jo lite piggare är jag idag.Har varit på promenad men är för trött för att skriva o bloggen. Jo men det är inte så svårt att få in bilder man lär sig fort. Nu vaknar À igen, så fint du skrev om henne i din blogg.

    Hoppas att du får sova bättre inatt , man behöver ju sin sömn.
    Kram carola

    SvaraRadera
  6. Carola: Det blåser och det blåser här i stan. Fint att du kände dig lite piggare igår. Idag är jag trött. :)

    Kram!

    SvaraRadera