torsdag 15 september 2011

Jobb!

Nu har jag fått tolv artiklar att skriva till Skrivklådan. Min uppdragsgivare var helnöjd med det jag skrivit i förra årets nummer, så det kändes fint att höra. 
Jag är också nöjd med jobben jag gjorde förra hösten, men jag tror att de här jobben kommer jag att göra ännu bättre.
Det blir många spännande människomöten. Särskilt ett av dem ser jag mycket fram mot. 
Om jag inte syns här i bloggen så vet ni vad jag gör. 
Jag jobbar. 
Inte trodde jag väl det för fem år sedan. Men jag drömde om det.

9 kommentarer:

  1. Tror jag förstår din känsla över att kunna arbeta - i vilken utsträckning det än är.
    För mig känns det som en ouppnåelig fantasti...
    Fast man vet ju aldrig.

    Varma torsdagshälsningar!

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket jobb du fått, då vet vi vad du gör. Vet du,jag kanske får ett jobb snart kolla min blogg när du hinner.
    Kram från Carola

    SvaraRadera
  3. En liten satirisk kommentar åt regeringens ”arbetsskapande”
    åtgärd, medelst momssänkning för Krögarna. Det är så klart
    tack för valbidragen och önskan att få mer nästa gång. Ha.

    Vad sysslar du med?
    Fick jobb som påklädare
    på Strip-tease Clubben

    Stort Grattis till dig för alla dina skrivarjobb Anna-Karin.

    SvaraRadera
  4. Glömde att det var jag som sa det, är lite ovan vid den här bloggen.
    Det vore bra om du kunde sätta in en kalender liksom på Passagen.
    Kram och sol Anna-Karin, från Kalle i Tallebacken.

    SvaraRadera
  5. SoF: Jag tror också att du kan förstå min känsla över att kunna arbeta igen, fint att du skriver det till mig.

    Jag försöker att ta en sak i taget, det är nog det som har gjort att jag orkat så här långt som jag gjort. Kanske att jag har några goda makter med mig också, det önskar jag. Och så är jag grymt enveten till min natur, fråga min mamma. ;)

    Ha en fin helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Carola: Ja, det är mycket jobb, men jag kommer att klara det. Jag gjorde den här tidningen förra hösten också. Det skulle till och med vara lätt om inte jag hade det andra runt omkring mig som jag har just nu. Utförsäkringsprocessen och mamma som har så olika dagar och ibland hamnar på sjukhus. Jag hoppas att allt lugnar sig så småningom, alla kaos tar slut någon gång.

    Jag tror att du får jobbet, Carola, och jag tror att du passar perfekt för det! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kalle: Den var fin den, din lilla dikt, den gillade jag. :)

    Jag kollade faktiskt om det finns en kalender att sätta in här i bloggen, men det finns ingen liknande den på Passagen. Men jag har lagt in en sökfunktion här i bloggen nu som du kan testa om du vill. Den tycker jag är riktigt bra. På Passagen har sökfunktionen i min blogg inte fungerat på väldigt länge, tyvärr.

    Ha en fin helg, Kalle! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Du är ett härligt exempel på att drömmar kan bli sanna. Brukar tänka på dig när det känns som jag inte når mina mål "men det gick ju för AK" tänker jag då. Låter jättekul med 12 artiklar, men hoppas ändå få se dig här ibland. kram cathrin

    SvaraRadera
  9. Cathrin: Tack, Cathrin, ja, drömmar kan bli sanna. Det handlar kanske om att våga drömma och att drömma flera drömmar och också en dag försöka leva sin dröm, någon av dem i alla fall.

    Det är många drömmar som inte blivit verklighet för mig, men en del har det faktiskt. :)

    Jo, då, jag räknar med att blogga också till och från. Jag har tid på mig att skriva artiklarna.

    Lycka till med dina drömmar! :)

    Kram!

    SvaraRadera