fredag 2 september 2011

Två veckor kvar på min semester



Nu har jag ungefär två veckor kvar tills jag börjar jobba igen. Jag har bokat in det första mötet. Det är dags att skriva turisttidningen för Habo kommun igen. Det blir säkert många spännande möten med människor. Jag känner mig priviligerad att jag får in skrivjobb till Skrivklådan utan att behöva jaga efter dem. Jag känner mig också priviligerad att få jobba med något som jag tycker om att jobba med och som känns utvecklande för mig som människa. Ibland har jag ju så roligt när jag jobbar att jag brukar tänka att jag skulle kunna betala för att göra det jag gör, så roligt är det.

Det är viktigt för mig att ha ett jobb med den kraft jag har. Inte minst så här mitt i livet med alla förändringar i familjen, med ungar som flyttar hemifrån och mamma som blir allt äldre och tröttare. Jag minns när ungarna var små att jag brukade längta efter att jobba deltid i stället för heltid. Men det fanns nästan inga deltidstjänster att söka och det handlade också om att få allt att gå runt ekonomiskt. Jag minns att jag brukade tänka för mig själv, att när ungarna blivit så stora att de klarar sig själva, då skulle jag vilja jobba för fullt och lägga mer kraft på jobbet. Nu kom det sjukdom emellan för min del. Men jag kan ändå känna där jag är idag att på något sätt blev det som jag tänkte. Mitt i livet, är en bra tid att starta eget, om man drömmer om det, tycker jag.

Det senaste numret av Vi i VätterHem, där jag skrivit fyra artiklar, har nyligen ramlat ned i brevlådorna här i Jönköpings kommun och en del grannkommuner. Länken går till tidningen som också finns på VätterHems hemsida. VätterHem är det kommunala bostadsbolaget i Jönköping. Välkommen att läsa om du har lust! Tidningen delas ut i mer än 30.000 exemplar.

Jag är stolt och glad över det jag skrivit och inte minst över bilderna som jag tagit. Jag är ingen fotograf, men det finns bra kameror nu för tiden som gör det mesta av jobbet.

En av de saker jag ska göra innan jag börjar jobba är att köpa en kamera till Skrivklådan. Med en egen kamera blir jag mera självständig än jag är när jag behöver låna en kamera av min uppdragsgivare. Jag har också planer på att köpa en särskild mobiltelefon till Skrivklådan. Jag tror att det är bra att ha en mobiltelefon för privatlivet och en för jobbkontakterna. Dessutom får jag större möjligheter att kunna söka information och surfa i jobbet, också om jag är på resa.

16 kommentarer:

  1. Då vill jag tipsa om att du kan köpa en Iphone 4 nu till ett bra pris, man får ju telefonen om man tar ett abonnemang. 150 kronor i månaden, på 3 kolla där.

    Ska hålla utkik i lådan efter Vi i Vätterhem.
    kram från Carola

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara stolt, jättestolt över dig själv! Det ska vi alla vara:).

    Önskar dig en fantastisk helg i sensommarvärmen!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad kul!!! Klart du är stolt;-) Det ska du vara.
    Tack snälla du ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket himla roligt arbete du har. Klart du ska vara glad och stolt över vad du kan prestera trots din sjukdom och säkert en del kämpande genom åren. Låter så roligt att planera och kunna påverka själv. (Att läsa är inga problem men att skriva en kommentar och framförallt skicka den är en aning besvärligt. Man för trycka på "skicka kommentarer" hur många gånger som helst. Väljer jag Anonym går det lättare, det är därför jag väljer att göra så ibland).

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Uuupppsss! Vilken fin blogg du har nu.. Men denna är inte på Passagen eller hur??
    Vill bara önska dig också en skön helg, det ska visst bli soligt..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Tack Anna-Karin att du välkomnar mig till ditt bloggfinrum. Inte vill jag lämna
    dig vind för våg vid Vätternstranden. Dina ord och bilder i Vi i VätterHem är
    perfekta. Din brödtext är av finaste vet-e-mjöl, om jag så får säga. Hembakat :)

    Det är trevligt att kunna vara nöjd med vad man skapar. Även om man ”bara”
    vilar, så gör man något, enligt prästen RichardThörn. De orden ligger väl hos mig.

    Försöker med lite om väderleken men det är svårt att hålla reda på prickarna.

    HUR BLIR VÄDRET TRO? . . . . . . . . . . . . . . . . ..EN GAMMAL STENBRO
    REGNET HAR TYDLIGEN FÅTT . . . . . . . . . . . . ÖVER ÅN I HÖSTDIMMAN
    UPPEHÅLLSTILLSTÅND. . . . . . . . . . . . . . . . . . . BEHÖVS INGET MER

    Skrivet av Kalle. Tack och kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Hej Anna-Karin!

    Här har jag inte varit sen du flyttade helt.

    Men jag har allt läst dina texter i tidningen.
    (Tack för att du länkar så man kan hänga med även om man inte bor i Jönköping).

    Bra skrivet som vanligt och jag håller med de ovan. Sträck på dig och va stolt. Det här går ju som på räls.

    P.s. Har också börjat uppdatera bloggen här - du smittar!*L*

    Kram på dig och ha en skön Söndag.

    SvaraRadera
  8. Carola: Tack för tipset om mobilen! :) Tidningen Vi i VätterHem ska du redan ha fått i den brevlåda, för ungefär två veckor sedan. Men du kan läsa den här på nätet om du klickar på länken jag lagt in i inlägget.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Messan: Tack! Och så önskar jag dig en härlig dag tillbaka och vi ses i cyberrymden! Kram! :)

    SvaraRadera
  10. Susanne: Tack! :) Ja, det känns fantastiskt för mig att jag har de jobb som jag har. Hoppas att du har det bra på Öland, jag ska kika in lite senare och se hur det gick för vovvarna på utställningen.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Cathrin: Det är ett roligt jobb som jag har, nästan hela tiden. När jag var liten älskade jag att klippa ut bilder och skriva texter och göra tidningar. Det älskar jag fortfarande, idag gör jag ju egentligen samma sak bara i en annan form. :) Tänk att jag dessutom får betalt för det. ;) När jag var liten brukade jag sälja mina hopknåpade tidningar för kanske 5 öre styck. Sen gick jag till kiosken och köpte smågodis. :)

    Tack för det du berättar om hur det känns för dig som läsare här till min blogg. Om man har ett Google-konto (som är helt gratis och som man skaffar sig lätt via nätet), blir det lättare att kommentera här i min blogg. Eller så kan man välja "anonym" som du gör och skriva sitt namn efter sin kommentar.

    När jag är inloggad på mitt Google-konto går det smidigt att både blogga och kommentera i andras bloggar, både på BlogSpot och på andra ställen. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Recurven: Tack! :) Roligt att du hittade hit. :)

    På obestämd tid har jag min huvudblogg här på BlogSpot nu i stället för på Passagen. Jag tröttnade rejält när bloggarna där fylldes med spam. Och så allt krångel på helgerna inte minst. Ha en härlig dag! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Kalle: Tack! :) Jag är glad att du hänger med hit till BlogSpot-bloggen, Kalle. Jag skulle sakna dina fina ordlekar som du är så skicklig på, om inte du syntes till här. :)

    En härlig söndag önskar jag dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Bella: Välkommen hit, så glad jag blev att du dök upp här i BlogSpot-bloggen!

    Tack för att du läst alla mina texter, det känns fantastiskt för mig att du tar dig tid att göra det. Tack för att du peppar mig. :)

    Härligt att jag lyckas inspirera dig till att blogga, jag ska kika in till dig så småningom. Det har varit fullt upp nu i helgen, jag ska blogga om det när jag landat lite i söndagen. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt att dottern kommer lite närmare ;-) (Samma land)
    Sv. Jaa, Öland är härligt. Vi hade tur med vädret, även om kvällarna nu är kalla.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Susanne: Ja, jag håller på att bli bortskämd med att ha henne bara en timmes bilresa bort jämfört med när hon bodde i England. Men nästa höst kommer hon troligen att plugga utomlands igen. Jag njuter så länge jag har så nära till henne.

    Fint att ni hade bra väder på Öland när ni var där. Igår var det så varmt hos mig, som en liten "sommarbonus". Idag är det mer normalt väder igen.

    Kram!

    SvaraRadera