tisdag 11 oktober 2011

Hostig, snuvig och trött



Idag har jag känt mig så trött, nästan febrig. Öm och stel i hela kroppen. Hosta har jag haft ett tag nu, men den har blivit bättre.

Jag lyckades skriva artikeln jag skulle skriva i morse i alla fall. Men sedan har jag sovit en stor del av dagen. Nu ikväll mår jag lite bättre.

Så tacksam jag är att jag kan sova nu för tiden. Jag minns när jag var så stressad att jag inte kunde koppla av och somna. Sömn är en gudagåva, verkligen.

Tack, sömnen, för att du finns.

6 kommentarer:

  1. Kroppen åldras inte när man sover – tvärtom. Men: ”Öm och
    stel i hela kroppen” låter illa. Nu när din sjukförsäkring är
    indragen borde du i stället få bättre hälsa som kompensation.

    Kalle i Tallebacken funderar. Kram så länge Anna-Karin.

    SvaraRadera
  2. Ta väl hand om dig och sov gott!

    SvaraRadera
  3. En till som ska sova nu.

    God Natt

    SvaraRadera
  4. Kalle: Det var klokt av mig att vila igår för jag känner mig piggare idag. Ibland måste man lyssna på sin kropp, det är viktigt. Det vär när jag slutade göra det som jag rasade ihop.

    Det skulle ju vara fint om jag fick bättre hälsa som kompensation för indragen sjukförsäkring. Men så enkelt är det ju inte, tyvärr. Snarare har det blivit tvärtom. Jag känner mer press kring Skrivklådan nu än förut eftersom jag inte har någon sjukersättning längre. För ett år sedan kändes Skrivklådan som en bonus, jag hade ju ändå tryggheten med min sjukersättning även om den var så låg som den kunde vara sedan många år tillbaka.

    Ja, ja, men det ordnar sig nog, jag tror att jag får min sjukersättning med 75 % igen så småningom. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Gökboet: Tack och jag sov gott inatt, jag känner mig piggare idag. Ibland så är det just vila som man behöver för att hänga med lite till. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Bella: Hoppas att du sov gott. Jag får väl säga god eftermiddag till dig nu då. :)

    Kram!

    SvaraRadera