lördag 29 oktober 2011

Newsmill-inlägget om Reinfeldt och sjuka/arbetslösa

Jag kanske tjatar men ... jag är mycket stolt över att i Newsmill.se ha fått med en artikel som berättar om hur det är att vara utförsäkrad. Dessutom från en utförsäkrads eget perspektiv. 
Efter en vecka har artikeln haft 3556 besökare. Den har plats 6 bland veckans mest lästa artiklar i Newsmill. Den är med bland de 50 mest lästa under månaden som varit. Där finns 134 kommentarer att läsa till artikeln för den som är intresserad. Många olika tankar och också intressanta länkar. 
Det är viktigt att vi fortsätter att dela med oss av hur det är att vara sjukskriven/utförsäkrad i Sverige idag. Att vi berättar. 
Inte minst för att kommande generationer ska kunna ha ett tryggt socialt skyddsnät i Sverige.

8 kommentarer:

  1. Sträck på dig och var stolt över din artikel. Den är bra skriven och du har fått in den på ett bra forum. Du kommer att komma på fler artiklar under denna eländestid. Både i det stora och det lilla. Ju mer du syns och hörs ju mer kommer man ihåg dig.
    Kom ihåg att du ÄR inte din sjukdom!!
    Styrkekramar från Annika

    SvaraRadera
  2. Anna-Karin, du klämde visst åt i ett getingbo,
    av alla ”trötta skattebetalares”gnäll att döma.
    En stinkande färsk haiku:

    Makt förgör sanning.
    En lögn blir hur stor som helst,
    i moderattrut.

    I morgon är det dags.....att ställa tillbaka vår tid.
    Liksom trädgårdsmöblerna. Skrivet av Kalle.

    SvaraRadera
  3. jag är stolt jag med över dig och din artikel, över din blogg och hur du fortsätter.
    kram

    SvaraRadera
  4. Annika: Tack för de fina orden till mig! :) Jag har redan i mitt huvud börjat hitta tankar på nya artiklar till Newsmill. Jag får se hur det blir med alla mina idéer. Det får framtiden utvisa. :)

    Tack särskilt för orden om att jag inte är min sjukdom. För så är det ju.

    Kram och allt gott till dig!

    SvaraRadera
  5. Kalle: Aldrig kunde jag drömma om att mitt blogginlägg som jag skrev rakt upp och ned skulle bli till den här artikeln och få den uppmärksamhet som den fått. Ja, kanske klämde den åt i ett getingbo. ;)

    Jag gillar din Haiku här i kommentaren mycket, Kalle. Det är rent bedrövligt att man gör så som man nu gör från moderathåll, det är en farlig väg som man är inne på. Hur ska vi stoppa dem, tycker du, Kalle? Tacksam för vettiga förslag från Perstorp.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ninja: Tack, Ninja, så glad du gör mig med dina ord till mig! Jag önskar dig allt gott i ditt liv! :)

    Jag önskar så mycket att jag orkade och kunde ta mig tid att läsa i din och andras bloggar, men jag har vare sig tid eller kraft att göra det fast jag vill det. Jag behöver fokusera på att ta hand om mig själv nu i första hand. Men tack så mycket för att du följer mitt bloggande. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Anna-Karin, Jag har hittat ett starkt ordspråk av Artur Lundkvist
    från Perstorp: ”Ord är mera smittosamma än baciller.”

    Du skall bli Upplysningsminister i regering, så sant jag heter Kalle.

    SvaraRadera
  8. Kalle: Du är makalös, Kalle. Upplysningsminister i regeringen ... hmmm ..., jag ska fundera på det när jag får det erbjudandet. ;)

    Fint skrivet av Lundkvist om de smittsamma orden. Ja, de är smittsamma. Ibland på gott. Ibland på ont.

    Kram!

    SvaraRadera