lördag 22 oktober 2011

Skrivklådan fyller 1 år



Idag är det exakt ett år sedan Skrivklådan blev registrerad. Alltså fyller Skrivklådan ett år just idag och det är ett år sedan jag blev min egen chef.

Det vill jag fira. Det får bli tårta här i min blogg idag. Ett stor tack till alla er här i cyberrymden som skrivit till mig och stöttat mig under den här tiden. Det har betytt mer för mig än ni ens kan ana.

Att kunna jobba som frilansjournalist var en dröm för mig i 15 år. Nu har jag levt den drömmen i ett helt år och jag fortsätter att leva den. Det känns fantastiskt efter mina tretton långa år som sjukskriven att orka jobba 25 %.

Idag har jag skrivit faktura nr 10. Jag har lärt mig mycket nytt under det här året och jag kommer att få fortsätta att lära mig nya saker.

Jag har också mött många underbara människor den här tiden. Jag känner mig tacksam att ha klarat det jag har gjort och över alla människomöten.

Ett stort GRATTIS till Skrivklådan. Och till mig själv också, så klart.

6 kommentarer:

  1. Instämmer i firandet. :)

    Grattis Anna-Karin!!

    SvaraRadera
  2. Det är bra jobbat Anna-Karin,'vi skulle börja interjuva människor isa häller som blivit drabbade av Reinfelt och så kunde vi filma. Ta fram det i ljuset.
    Kram från carola

    SvaraRadera
  3. I dag får jag ta ”Skrivklådan” till hjälp med grattishyllning
    och lyckönskningar. Din bragd i Newsmill imponerar mig.

    Vad skall jag skriva . . . . .. . . . . . . .Egen skrivarbod
    alla ord är använda . . . . . . . . . . . . Anna-Karin startade
    berömma dig med. . . . . . . . . . . . . . En sådan drömstart.

    Jag skall klippa din text, spara, coppa och sprida vidare.
    Tack Anna-Karin för alla dina tusen ord. Kram från Kalle.

    SvaraRadera
  4. Carola: Tack! :)

    Det är en bra idé du har. Jag har själv funderat på det. Men just nu har jag inte kraft till det. Den kraften jag har lägger jag på Skrivklådan.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kalle: Tack! :)

    Sprid du mina ord vidare om du känner för det.

    Jag är stolt över att min artikel kom med i Newsmill. Men jag tror inte att det förändrar något i sak.

    Det gör ändå gott inuti mig att få dela med mig av hur det känns att vara utförsäkrad. Jag får så mycket respons från olika håll om att människor känner igen sig i det jag skriver. Och det är en stor anledning till att jag vill skriva om detta ämne. Det är något som känns meningsfullt att göra det.

    En härlig dag önskar jag dig, Kalle!

    Kram!

    SvaraRadera