tisdag 15 november 2011

Bland tomtar och änglar på Blomsterlandet



Idag åkte jag till Blomsterlandet och strosade bland allt julpyntet där. Det var roligt att titta på alla de vackert pyntade granarna och tomtar, glitter, ljus och änglar. Men jag har mer julpynt än jag egentligen behöver här hemma, så jag kan lätt låta bli att köpa något av pyntet till mig själv.

Däremot ville jag ha med mig en amaryllis hem. Jag köpte en vacker vit amaryllis med två kraftiga stänglar. Jag tror att den första knoppen kommer att slå ut lagom till första advent.

Att gå runt bland alla blommorna på Blomsterlandet får mig att må gott inuti mig. Där fanns massor av fina blommor idag. Både krukväxter och vackra färdiga buketter och arrangemang. Jag såg en blomma som jag aldrig sett förut; blå flamingo. Jag undrar om den verkligen var äkta blå, eller om man färgat in den på något sätt.

Idag köpte jag den allra första julklappen också. En liten ängel till min mamma. Hon samlar på änglar sedan många år tillbaka.

6 kommentarer:

  1. Man blir så himla sugen på allt bara när man går i/på Blomsterlandet. "Vill ha allt". Något speciellt med änglar. Men du har rätt - blommor får en att må bra.

    SvaraRadera
  2. På tal om blommor Anna-Karin, en liten gåta att tänka på:

    Klumpfotat parti
    som skiljer sig från andra,
    det blomsterlösa.

    Klura på den, medan Kalle sover. :)

    SvaraRadera
  3. Cathrin: Jag känner mer "Usch, så mycket prylar, tur att jag slipper kånka hem på dom", när jag är i Blomsterlandet. ;) Fast där finns mycket vackert att titta på för ögonen i stunden. Allra mest de levande blommorna, tycker jag. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kalle: Nu har jag klurat. Jag tror jag vet svaret. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. håller med dig till fullo om blomsterlandet och även plantagen som vi har i min stad. har funderingar kring just dem att försöka få praktikplats där när det är tid för just praktik.

    SvaraRadera
  6. Ninja: Lycka till med praktikplatsen, Ninja! Tänk att få jobba bland blommor och växter, det måste vara härligt, tänker jag. :)

    Kram!

    SvaraRadera