lördag 19 november 2011

Ny blogglayout



Jo. Du har kommit rätt, det här är min blogg "Maskroskvinnan".

Idag har jag lagt in min blogg i Bloggers senaste layout. Den innebär att du som läser kan välja bland flera olika möjligheter att se/läsa min blogg.

Längst upp till vänster står det "Classic". Om du klickar där, kan du hitta flera olika alternativ, t ex "Magazine" och "Flip Card". Klicka, prova och se vad som händer!

Längst upp hittar du också olika flikar där du bland annat kan läsa lite om mig som skriver i den här bloggen. Efterhand ska du också kunna hitta olika länkar och intressanta bloggar där. Med mera.

Vill du kommentera det jag skrivit är det bara att klicka på "Add a comment" eller "View comments" under mitt inlägg och skriva kommentaren där.

Jag önskar att du som läser kommer att tycka att det är lika spännande och roligt som jag själv tycker att det här är.

Det kommer att komma fler nya funktioner i den här blogglayouten så småningom.

Så, häng med och se vad som händer!

6 kommentarer:

  1. Men så häftigt, nu får jag funderingar på att byta bloggställe, det här var häftigt. Just nu har jag Magazine. Tycker det var finurligt. Vet inte om jag byta...kanske jag skulle få känna mig ensam.
    Trevlig Lördagskväll till dig och familjen.
    Kram från Carola

    SvaraRadera
  2. Maskroskvinnan spränger bloggvallen.
    I dag har Anna-Karin presenterat sin nya senaste fantastiska bloggdesign.
    Det är ett jättearbete som ligger bakom dessa smakfulla, välordnade och
    trevliga sidor. De är ett mästararbete och inget betyg, högt nog finns att
    sätta på detta. Det kommer säkerligen att mötas med idel beröm från alla
    i den vidgade läsekretsen och gå en lysande god framtid till mötes styrd
    med Anna-Karin fina skrivstil. Ja här finns allt man kan önska och gott
    om kramplats :) Gratulerar dig Anna-Karin. Kram från Kalle i Tallebacken.

    SvaraRadera
  3. Carola: Visst är det härligt med de olika visningssätten i den här layouten! Jag blir själv så glad av att titta på alla bilderna. Jag minns oftast vad jag skrivit om när jag ser bilderna. Det är roligt att prova nya saker, tycker jag. Alltid lär man sig något på vägen.

    Igår städade vi nästan hela dagen. Så att det ska vara fint till advent.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kalle: Spränger bloggvallen, njaeee, den tror jag ju inte att jag gör. Det är Blogger som har kommit på den här bloggdesignen och visst är den spännande och nytänkande. Den var så spännande att jag till slut inte kunde låta bli att prova den, även om jag tvekade i början.

    En sak som jag tycker kunde vara bättre med den här layouten är radbredden. Jag föredrar själv smalare radbredd, det är mera läsvänligt. Men jag hoppas på att jag så småningom kommer att kunna justera radbredden här så som jag kunde i den förra layouten jag hade. Annars kan jag lätt ändra tillbaka till den gamla layouten igen om jag vill det.

    Massor av bilder har du att klicka på här nu i alla fall, Kalle. Det gjorde mig glad att höra att du gillade den här layouten. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Herre jisses vad duktig du är!
    Himla massa kul idéer, men jag vet inte om jag fixar alla desssa nymodigheter. Jag är tillräckligt förvirrad som jag är.... så det får bli det gamla vanliga för min del :D

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Gökboet: Det är nog Blogger som är duktiga, inte jag i det här fallet, tror jag. ;)

    Det var ganska enkelt att byta till den här layouten. Det är lite som skiljer sig när man ska jobba med den, men inte så mycket. Jag har en kunnig kvinna att be om råd om jag får problem. Hon håller i Bloggbanken som finns bland mina blogglänkar här. Där kan man lägga in sin blogg om man vill. Eller ställa frågor om man undrar över något. Man kan också hitta nya bloggar att följa om man vill det.

    Visst är det roligt att kunna se bloggen på olika sätt, det var det som lockade mig. Jag får så många minnen om vad jag skrivit om när jag t ex tittar på bildcollaget här. Det är också en riktigt snabb blogg att jobba med.

    Jag testar det här ett tag nu och så får jag se om jag trivs med det. Annars går det lätt att välja tillbaka till den gamla layouten igen.

    Kram!

    SvaraRadera