söndag 25 december 2011

Julafton



Juldagen 2012. Nä, vad skriver jag nu, då? Ha, ha ... det är ju fortfarande 2011. Men man blir lätt vimsig som nybliven hundvalpsägare, känner jag. Kanske någon hormonomställning, vem vet?

Det var en bra julafton för mig igår. Vi såg Kalle Anka hos min mamma. Sedan åkte vi hem till oss och firade med två äldre släktingar som vi firat jul tillsammans med jag vet inte hur många jular.

Jag fick julklappar som jag blev riktigt glad för. Till exempel Stina Dabrowskis nya bok om de intervjuer hon gjort med så många spännande människor och en värmedyna som luktar lavendel med blommigt tygfodral. Den kan jag värma min stela nacke med när jag suttit för länge vid datorn.

Det är en grön och skön jul i år tycker jag. I morse när jag rastade hundvalpen kändes det som vår i luften. Fåglarna kvittrade till och med.

Just nu sover Mimmi i sin hundbädd. Fler fina bilder på henne kommer här i min blogg så småningom. Troligen film också. Vi både fotograferar och filmar henne så mycket som vi kan just nu. För hon växer så fort. Hennes tassar är så där klumpigt valpiga nu. Underbara att hålla i sin hand.

Jag önskar alla mina vänner en fridfull juldag!

8 kommentarer:

  1. God Fortsättning kära Du!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Anna Karin!

    SvaraRadera
  3. Det lät som en trevlig julafton, och jag ser fram emot att titta på bilderna på Mimmi.
    Kolla på min blogg bland länkarna till höger så kan du göra fina bilder på Mimmi, jag ska visa dig om du hinner titta i min blogg ikväll.
    kram från Carola

    SvaraRadera
  4. Gunilla: Detsamma till dig, fina Gunilla! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Moi: Detsamma till dig, Moi! Jag önskar att du har det bra. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Carola: Tack, Carola, så snäll du är som tänker på mig. Jag ska kolla i din blogg så snart jag kan. Just nu har jag fullt upp med att ta hand om mig själv och om lilla Mimmi. Tonåringen är inte hemma och hjälper mig idag, så därför har jag just nu mera att göra än jag brukar ha. Och mamma har fått pencillin, man hittade äntligen en orsak till hennes trötthet. I alla fall en av orsakerna. Hon har troligen gått med en urinvägsinfektion under en längre tid. Så jag ska titta till henne också. Och däremellan försöka hitta lite frid inuti mig. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vilken söt liten hund du har skaffat dig!
    Brukar inte vara så mycket för pudlar men den här lilla var supersöt!

    Hittade din blogg på hjärnkoll där jag också bloggar.
    Hoppas din jul har varit bra!
    blogga på!!

    SvaraRadera
  8. Lexie: Ja, visst är hon supersöt, lilla Mimmi, ett riktigt charmtroll. :)

    Välkommen hit till min blogg! Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!

    Kram!

    SvaraRadera