fredag 30 december 2011

Mimmi är på djursjukhuset



Idag är en konstig och jobbig dag för mig. Min lilla hundvalp Mimmi är på djursjukhuset. Jag fick åka in med henne tidigt i morse. Antagligen har hon ätit grus eller fått i sig något annat olämpligt, så man försöker att få ordning på hennes lilla mage. Hon får dropp och smärtstillande.

Klockan 16 idag ska jag få veta om jag får hämta hem henne idag eller imorgon. Tiden går så långsamt. Jag saknar henne så att det gör ont i mig. De är snälla mot henne på djursjukhuset.

Vilken tur att det finns de som hjälper djur (och människor) som blir sjuka, tänker jag.

Bra också att jag försäkrade henne samma dag som jag köpte henne.

Det är viktigt att försäkra sina djur. Av kärlek till dem.

7 kommentarer:

  1. Hoppas din lilla Mimmi kommer hem snart igen...

    Kram

    SvaraRadera
  2. nejmen, vad trist och ledsamt, De är så känsliga de små valparna. Hoppas, hoppas, hon blir kurerad snart så du får hem henne. kram cathrin

    SvaraRadera
  3. Du skall snart se att lilla Mimmi snart är hemma hos dig igen. Med så mycket kärlek som du ger henne så vet hon det och kämpar för att snart komma tillbaka till hemmets lugna vrå.

    Kram till dig och jag vet att allt ordnar sig för Mimmi

    MariLou

    SvaraRadera
  4. Hoppas Mimmi snart blir frisk!

    SvaraRadera
  5. Jag lider med er båda två, raringar men lilla Mimmi är snart hemma hos dig igen ♥

    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Aj aj aj, så tråkigt. Allt ska in i munnen, tyvärr, och dom blir ju snabbt utslagna, med dålig mage........hoppas det snart rättar till sig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Till alla: Tack för att ni kände med mig och tänkte på oss. Som tur var så verkar allt ha slutat bra. Men det var inte alls roligt att behöva lämna ifrån sig en liten hundvalp som precis börjar lära känna sin nya "flock" och sin nya miljö. Jag är verkligen tacksam över den fina hjälpen lilla Mimmi fick på djursjukhuset.

    Kram till er allihopa!

    SvaraRadera