söndag 8 januari 2012

Plockat undan julen



Idag fick jag lust att plocka undan julpyntet. Då gjorde jag det. Bäst att passa på innan den där "lusten" försvinner igen.

Den här julen har jag pyntat ovanligt lite, eftersom jag köpte mig en hundvalp i stället. Det kändes skönt idag att få undan julen på knappt en timme. Julgranarna är visserligen kvar, men de klär tonåringen av. Elljusstakarna får också vara kvar ett tag till, så länge det är så mörkt därute.

Snart ska jag köpa mig en vacker tulpanbukett till bordet och rosa vårglöd (kalanchoe) till köksfönstren. Nu väntar jag på att talgoxen ska sjunga sin första vårdrill för mig. Det brukar den göra i mitten av januari. Det är bara någon vecka kvar tills dess.

Mimmi växer så att det syns, verkligen, och hon blir allt mera kaxig. Antingen är det fullt ös eller så sover hon. En underbar liten dvärgpudelvalp är hon, verkligen. Jag kan inte låta bli att lägga in lite bilder på henne här i bloggen idag igen. Var så goda!


Grenar är gott, tycker Mimmi. Här ser hon riktigt farlig ut. Fina tänder har hon (och vassa).



"Se sån stil jag har! Kom an bara! Ska vi leka?"



Ok, kanske bäst att ta en liten paus. Tungan hänger utanför. Visst är hon söt, Mimmi. Sötare och sötare för varje dag, känns det som.



12 kommentarer:

  1. Så vårfint och vackert med tulpanerna.. Jag blir så inspirerad av din kärlek till den lilla hundvalpen och sååå sugen på en egen hundvalp..gärna en som ser ut som en hundvalp hela livet:) och nu upptäckte jag att du hade mig och Gudinnerummet på blogglistan... vad kul! kram Anne

    SvaraRadera
  2. Härliga våriga tulipaner!

    SvaraRadera
  3. Hejsan i den zoologiska haven. Minns du? det var just en
    sådan kvistpinne som fasnade långt in i gapet på vår tax.
    Så om det händer, vet du att spara in en dyr veterinärtaxa.
    Nu finns det nätverk för hund o katt. ”Yummypets”.
    Octopepper. Så kan Mimmi surfa och få hunderhållning.
    Kram från Kalle :)

    SvaraRadera
  4. Gottar mig åt alla fina djurbilder här. Får djurlängtan själv. Tulpaner är ett fint vårtecken. kram cathrin

    SvaraRadera
  5. Oh så fint du gjort, både hemma och bloggen.
    Blir så imponerad av alla duktiga msk. här
    som gör så fina bloggar.
    Så mycket du skriver (och bra förstås!)att du hinder med ett litet hundbarn.
    Kram
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Hej Anna-Karin!

    Jag bommade också igen julkartongen idag, ovanligt tidigt. Annars brukar jag vänta till Knut. Men jag hade som du bara en bråkdel framme i år, så det gick väldigt snabbt.

    Annars går flytten sådär. Var en sväng till lägenheten igår. Läs gärna i min flyttblogg, om du har tid.

    Ha nu en skön vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Anne: Jag älskar tulpaner, gärna rosa.

    Det känns som att jag fått en liten gudagåva, lilla Mimmi. Hon är så liten, fast ger ändå så mycket tillbaka. Jag har drömt om att skaffa mig en hund i fem år, så det kändes som dags att göra det nu.

    Klart att jag har din blogg i min lista. Jag gillar den, den ger mig ofta något som människa. Även om jag inte har möjlighet att läsa så många bloggar sedan jag startat eget och nu skaffat hundvalp. Var sak har sin tid i livet, tänker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Moi: Visst är de härligt våriga, tulpanerna!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Kalle: Jo, jag tänker på det du skrev till mig om hundar och pinnar ibland när Mimmi biter på pinnar eller kvistar. Jag är uppmärksam.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Cathrin: Visst mår man gott av att titta på bilder på Mimmi och andra djur också. (Jag tror t o m att det är vetenskapligt bevisat).

    Tulpaner är aldrig fel, särskilt inte så här efter jul.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Margaretha: Tack för de fina orden du skriver till mig. Att blogga/skriva går som en dans för mig. Det är avkoppling, glädje och tar inte särskilt mycket tid för mig, faktiskt, egentligen. Mimmi tar mera tid just nu, och så ska det vara.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Bella: Jag tror att det får bli min "melodi" hädanefter, att pynta så lite som möjligt till jul och njuta desto mer av att vara tillsammans med andra och av att kunna koppla av. Fast julblommor vill jag ha många. Och levande ljus.

    Nu blir jag nyfiken, jag ska kika in i din blogg.

    Kram

    SvaraRadera