tisdag 3 januari 2012

Valpkurs och Mimmi åt konstigt igen


Idag har jag anmält mig och Mimmi till valpkurs genom Brukshundsklubben. Det är en kurs för tio deltagare och under dagtid. Det skulle passa mig perfekt. Jag får se om kursen kommer igång så småningom i vår. Man söker efter en ny instruktör till den just nu.

Jag tror att det är både nyttigt och roligt för mig och Mimmi att möta andra hundägare och andra hundar. Också att få lära sig lite om lydnadsträning, social träning och om hundar i största allmänhet.

Idag när Mimmi var ute på promenad åt hon upp en hel lång daggmask. Konstigt att hitta daggmaskar i början av januari, tycker jag. Men Mimmi lyckades i alla fall med det konststycket.

4 kommentarer:

  1. Hm.....dom hittar och äter ALLT!!! Man får vara på dom som en hök :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, visste att hundar äter det mesta men daggmask?! :)

    SvaraRadera
  3. Quila o Ronja: Ja, allt vill de äta, små hundvalpar. Jag är som en hök numera. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hälsokick: Jag visste inte heller att hundar äter daggmask. Men nu vet jag det. ;) Konstig smak de har, hundar. ;)

    Kram!

    SvaraRadera