torsdag 23 februari 2012

Victoria och Daniels lilla flicka



Det blev en flicka!

Jag tror att många pappor kan känna igen sig i Daniels känslor när han berättar inför pressen om hans och Victorias lilla flicka som föddes i natt vid halv fem-tiden.

Precis då låg jag klarvaken i min säng och funderade kring min mamma och hur hon ska få ha det så bra som möjligt sin sista tid i livet.

Så är livet. Människor föds. Människor lämnar jordelivet. Var sak har sin tid.

Varje liten unge som föds här i världen är en tillgång, en rikedom, en lycka för oss alla. Oavsett bakgrund eller härkomst.

Stort grattis till Victoria och Daniel från mig!


6 kommentarer:

  1. Den nyheten var du först med till mig i dag Anna-Karin. Ja se journalister, de ligger i dygnet runt.
    Undrar om ungdomsarbetslösheten avskaffats innan nya Sessan ska börja jobba?
    Hälsning från Kalle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte dåligt, att jag blev först med att berätta den nyheten för dig, Kalle.

      Kram och ha en härlig helg, Kalle!

      Radera
  2. Ja, var sak har sin tid.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är livet. Var sak har sin tid.

      Tack för att du kikade in här.

      Kram!

      Radera
  3. Det är alltid ett litet under när ett barn föds.
    Jag var just och såg på vår yngsta dotters gravidmage. Hon ska när som helst åka in på BB och vi vet att det är en liten kille. Det känns verkligen roligt eftersom vi har 5 barnbarnsflickor redan men ingen kille.
    Det känns pirrigt och spännande för hon är förstföderska och hon har 20 mil till BB och det gäller att hinna dit.
    Men i regel går det bra och det är lika för alla här uppe.
    Att vi sedan går bort är ju helt naturligt. Men ändå, vi vill inte skiljas. Att tappa en människa som har betytt mycket för en är ju en stor förlust. Vi vet att det blir så men inte när. Bäst att ta dagen som den kommer, det mår vi nog bäst av. Kram Barbro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spännande du har det nu, Barbro! Ett till litet barnbarn på gång. Jag har inget barnbarn än, så jag har ingen aning om hur det är. Fast om jag någon gång får vara med om det kommer jag säkert att vara väldigt lycklig.

      En dag i taget, det är det som gäller just nu för mig.

      Kram och tack för att du kikade in här!

      Radera