lördag 3 mars 2012

Allt är som det ska vara



Solen skiner i Vätterbygden idag. Det är rimfrost på marken. Skatorna bygger på sina bon. Vimpeln på flaggstången hänger rakt ned.

Mina dagar just nu innebär flera timmar hos mamma på korttidsboendet där hon är. Personalen där är som änglar, både mot mig och min mamma.

Mamma är klar och vid gott mod. Hon drömmer om att få uppleva en vår till.

Jag försöker att plocka in våren till henne. Igår letade jag efter tussilago där jag brukar kunna plocka det. Fast de hade inte kommit upp än. Kanske hittar jag några idag?

Jag köpte en stor bukett rosa och vita tulpaner till mamma igår. Och en vit doftlilja som får hela hennes rum att dofta som den mest ljuvliga parfym.

Hon har kvistar från min trädgård i en vas på bordet. Körsbärskvistar, kvistar från skogslönnen utanför mitt fönster, kvistar från svartavinbärsbuskarna som hon plockat så många vinbär från, röda kvistar från blodkornellen som jag vet att hon älskar. Snart grönskar de hos mamma. Idag ska jag ge henne en kruka med små gula påskliljor.

Allt är som det ska vara. En dag i taget.

Varmt tack för alla stöttande och fina kommentarer ni skrivit till mig här i min blogg den senaste tiden. Normalt brukar jag svara alla som skriver till mig. Just nu nöjer jag mig med att läsa det ni skriver till mig.

Ni ska veta att det ni skriver till mig betyder mycket för mig. Vissa dagar när jag varit på väg till mamma har ord som ni skrivit till mig burit mig på den ibland tunga vägen. Så än en gång; tack!

Allt gott till er alla!

4 kommentarer:

  1. Vovve, vår och sol
    det var trevligt att höra
    allt är som det ska.

    Sjukförsäkringen
    som regeringen tog fram
    bakläxa fick dom.

    Önskar dig en skön och vilsam helg Anna-Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regeringen fick bakläxa i sjukförsäkringen. Jag har på känn att de har något i bakfickan, jag tror inte att de "ger upp" så lätt, tyvärr.

      Med att allt är som det ska menar jag att livet har sin gång, nu också med det som sker med min mamma. Hennes tillstånd är kritiskt och varje dag med henne är en gåva. Igår hade hon väldigt ont igen, det var plågsamt att vara där och inte kunna göra något för att lindra hennes smärta.

      Tack, Kalle, för brevet med de fina korten som du skickat till mig. Jag önskar att jag en dag ska kunna överraska dig med något så som du överraskat mig så många gånger.

      Kram och allt gott till dig

      Radera
  2. det är så mycket värme och skörhet i dina ord och även mellan dem. kan inte sätta fingrat på varför men jag berörs väldigt mycket.

    vårkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ninja för de vackra orden du skriver till mig. Allt gott önskar jag dig.

      Vårkramar

      Radera