onsdag 16 maj 2012

Mina vänner djuren


Det är en rikedom att ha djur. Många år trodde jag inte att vi skulle kunna ha djur i vårt hus eftersom det fanns allergi i familjen.

Fast nu har vi både katt, hund och en dvärgvädurskanin. Det har gått bra, trots allergin.

Ibland måste man våga prova. Känna efter själv. Expertisen kan ha fel.

Ibland är ett djur precis det man behöver för att orka med livet.

Min lilla hundvalp och vår katt har blivit så fina vänner redan, bara efter fyra månader. Snart fyller min katt tio år. Hon är en nästan för snäll storasyster ibland, till lilla Mimmi som är en tonårig tjej med egen vilja. Fast jag är säker på att min katt gillar att det finns en till i huset som är på samma nivå som hon själv. Det märks inte minst när hon av sig själv går fram och nospussar på Mimmi ibland.



2 kommentarer:

  1. Precis, djur och småbarn är det som har räddat mig många gånger när jag känt mig nere. Du har verkligen en fin katt också, fina färger och rätt stor är den. Vad kul att de blev vänner. Jag längtar så efter en katt. Klart Mimmi är en liten prinsessa i sin nya fina frisyr. kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att de blivit så bra vänner, min hundvalp och katten. En dag kanske de sover tillsammans, vem vet?

      Jag önskar att du ska kunna skaffa dig en katt någon gång, cathrin. Hur var det, har du allergi?

      Kram!

      Radera