lördag 26 maj 2012

Vaxpropp och hörselgångsinflammation

Igår var jag på vårdcentralen igen och sköljde örat där vaxproppen sitter. Tyvärr hjälpte det inte. Vaxproppen sitter där den sitter.

Först sköljde man örat igen (3:e gången nu). Sedan försökte en läkare att suga ut proppen. Fast inget hände.

Nu får jag droppa cortison i örat igen. Nytt läkarbesök på måndag.

Yrseln, värken och illamåendet som det blir av hörselgångsinflammationen är verkligen tärande på mitt psyke och tålamodsprövande. Regnet som föll i morse kändes som hammarslag i mitt öra. Det gjorde så ont, det bultar och värker som att jag har fått en smäll på örat. Fast det har jag ju inte. Det är bara som det känns.

Jag får väl se det som en utmaning. Fast jag känner som att jag har haft lite för många av livets utmaningar för tätt inpå varandra den senaste tiden. Jag har inte så stor marginal numera.

Just nu känner jag mig som en gnällspik. Liten och ynklig och frustrerad över suset, dunkandet och smärtan i mitt öra.

Jag längtar efter att kunna njuta av musik igen. 


Samtal med människor. 

Att orka med livet därute.

2 kommentarer:

  1. Stackars dej Anna-Karin. Jag kan förstå vad du går igenom. Det är allt annat än kul att ha problem med örenen för det påverkar så mycket.
    Jag har bara behövt spola öronen ett par gånger men inte haft vaxpropp eller värk, men ändå upplevt obehag. Speciellt när hörseln blir nedsatt och tryck uppstår på trumhinnan. Hu vad irriterande!
    Hjärtekram och hoppas att det ordnar upp sig illa kvickt!
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Pia, för omtanken du visar. Det är väldigt tröttsamt och jobbigt att ha det så här i örat just nu. Särskilt som att det värker så att jag inte kan sova ordentligt.

      Fast en dag är det nog bra igen. Det finns det som är värre.

      Hjärtekram tillbaka till dig!

      Radera