tisdag 12 juni 2012

Brev från FK

Förslag till ny logotype för Försäkringskassan.

Tänk att jag fortfarande ska få ont i magen så fort jag får ett brev från Försäkringskassan i brevlådan. Fast så är det. Jag får magknip direkt när jag ser den kända logotypen. En blixtsnabb stressreaktion i min kropp.

Skulle de inte kunna ändra logotypen, Försäkringskassan? Till ett hjärta eller en liten blomma? Kanske en kattunge? Eller Nalle Puh? Något som gjorde att man mådde gott när man öppnade kuvertet i stället för att må illa? Nu när de ändå håller på med så många förändringar ... Och sedan börja leva efter den logotypen också, handläggarna och beslutsfattarna.

I brevet stod det att man hade fått in min ansökan om permanent sjukersättning till 75 %.

Och att det kommer att ta tre månader innan jag får beslutet.

Dags för mig att kontakta en advokat.

Tålamod.

Tillit.

Hopp.

10 kommentarer:

  1. men vad f*n!?!?! >:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du, det säger jag också. ;)

      Kram!

      Radera
  2. jag hejar på dig, och förstår att du kämpar så hårt. Samtidigt som man är sjuk, det är något som är sjukt med det här samhället. Jag vet ju att jag har detta framför mig, så jag kramar både dig och mig för att få styrka till att orka. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll ut, tålamod och en stor kram till dig från mig, Marie-Louise.

      Radera
  3. ja ..nalle puh..men hur skulle man våga hoppas ..
    tänk om det fanns något tecken på insikt från FK i..vilket ohygglgt extralidande det blir så som det nu fungerar
    på samma sätt har jag känt det.. en blixtsnabb stress ,och skulle vilja kalla tortyr ,smärtsamt otäck ovisshet ..som förbytes i att det till och med blev ett fräckare bemötande än jag ens kunnat föreställa mej ..som att hänga i kalla klor stresstortyr ..det gör ont ännu att minnas även om det är flera år sedan .
    jag hade svårt att t.o.m hämta in posten då jag väntade på besked ..som det är nu känns det snarast som nån sorts militär åtgärd en eller som en fördomsfull urtida straffbänk kombinerat med rouletthjul ett lotteri vem hamnar i plågobänken,vid skampålen..på bålet
    usch jag blir så upprörd ..ursäkta mej Anna -karin men jag kan inte skriva något positivt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också svårt att hämta in posten vissa perioder sedan jag hamnade hos myndigheten Försäkringskassan.

      Tack för orden till mig. Man samlar på sig mycket frustration som sjukskriven i Sverige idag. Ibland måste man få släppa ut det för att orka helt enkelt. Det är att vara människa.

      Kram och allt gott!

      Radera
  4. Hej igen!
    Alltså är det sjukbidrag du ska ha då det är begränsat det också,hoppas det går undan så du få¨må lite bättre
    Kramar/Agath

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Agath, för att du tänker på mig och för att du vill mig väl.

      En riktigt skön sommar önskar jag dig!

      Kram!

      Radera
  5. Jag vill inte höra talas om den förbannade f-kassan.

    Verkligen hatar dem.

    Därför vill jag inte sjukskriva mig överhuvudtaget längre.

    Man blir ju inte sjukskriven mer än 14 dagar ändå.

    Jag vill inte bli sjukpensionär heller.

    Jag vill ha ett jobb så man kan känna sig nöjd med sig själv. Få en inkomst och leva, som alla andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vill vara sjuk och sjukskriven?

      Det är inte många som vill det, tror jag. Fast ibland får man acceptera det som händer i livet och göra det bästa av det i alla fall.

      Jag önskar att du ska nå dina drömmar.

      Allt gott! :)

      Radera