onsdag 29 augusti 2012

Hopp för Mimmi


En trött Mimmi sover intill mig. Hon röntgades idag igen. Läget i hennes höft har försämrats något.

Fast veterinären och ortopeden på Djursjukhuset sa till mig att det fortfarande finns ett litet, litet hopp om självläkning för Mimmi. Så, smärtstillande och inflammationshämmande medicin igen.

Min uppgift blir att bedöma att Mimmi inte har ont. Visar hon tecken på smärta ska jag ringa och boka tid för operation inom 1-2 månader.

Så ... Tålamod är det som gäller just nu. Både för mig och för lilla älskade Mimmi.

Jag känner mig lättad och hoppfull. Tacksam att det finns djursjukhus. Och hundförsäkringar.

4 kommentarer:

  1. Ursh, det är så hemskt när ens fyrbenta familjemedlemmar har ont!! Skickar massor med länkande energi till din lilla prinsessa! Kram till er båda :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa Jennie för den läkande energin som strömmar till min lilla vovvsing genom cyberrymden.

      Du får en hundpuss tillbaka från henne!

      Allt gott och kram!

      Radera
  2. Lilla söta Mimmi. Hoppas hon blir bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Moi. :)

      Lite bättre är Mimmi nu igen, sedan hon fått vila från undersökningar och börjat med sin medicin igen. Nu går hon allt mer på alla fyra benen igen. Så jag känner hopp när det gäller henne.

      Allt gott!

      Radera