torsdag 15 november 2012

Inatt drömde jag om mamma igen


Inatt drömde jag om mamma igen.

Hon och jag pratade med varandra.  Lugnt och stilla med mjuka, kärleksfulla röster.

Jag berättade för henne hur mycket jag längtar efter att prata med henne nu när hon är död. Vi pratade om hur det kändes, jag och mamma.

Mamma försökte att trösta mig. Hon log mot mig. Sa till mig att jag ska försöka hitta andra människor att prata med. Och att jag alltid kan prata med henne också. Att hon är där hos mig.

Sedan vaknade jag.

Med en sten av gråt i mitt bröst.

2 kommentarer:

  1. Vad är dröm och vad är verklighet? Jag läser ännu en bok om detta med andra sidan. Hustrun tog boken ur en korg hös Röda Korset. Det är du som skall avgöra vilken kontakt du hade.
    Mvh
    LW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, LW, för orden till mig. Ja, vad är dröm och var är verklighet? Jag litar till mina sinnen allt mer ju äldre jag blir.

      Kram och allt gott

      Radera