fredag 16 maj 2014

I Jönköping är det Jönköping Qom Ut

Jönköping Qom Ut pågår för fullt nu i Jönköping. 15-18 maj är det aktiviteter, parad, musik och tal. 

Mark Levengood kommer hit bland annat. Kanske kommer jag att lyssna på honom. Han är en människa som jag beundrar och jag tycker mycket om de böcker som han skrivit, hans humor och hans lugna, varma utstrålning.

Allt för den fria kärlekens skull. Kärlek ÄR frihet. Frihet att älska den man vill.

Överallt i Jönköping lyser det av regnbågens färger. På skyltar, lyktstolpar, flaggor på företag och andra ställen. Till och med de stora blomurnorna i stan har fått blommor i regnbågens alla färger i år. 


Jag blir glad av att se alla färgerna i stan nu. De randiga regnbågsfärgade affischerna där det mitt i med stora bokstäver står ordet "KÄRLEK".



#Blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar