tisdag 17 mars 2015

Trött efter virus

Igår var det förhoppningsvis den stora finalen för ett virus som jag burit på ett tag. Fullt med blåsor i munnen som sved så att jag hade ingen lust att äta alls. Frusen och väldigt trött. Och sömnen stördes av smärtan från blåsorna i munnen.

Fast idag känner jag mig redan bättre, tack och lov.

Vila och att se till att sova lite extra är ofta bästa medicinen när det gäller virus. Kroppen har en fantastisk förmåga till självläkning. Om vi bara ger den en chans.


#blogg100 #bloggswe

10 kommentarer:

  1. Jag trodde jag blivit förkyld, influensakänning. Men sen insåg jag att det var pollen i luften. Tog mina allergimediciner och symtomen försvann. Likadant varje år sedan jag insett att det är allergisk jag är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du vet vad influensakänningen beror på och att medicinerna hjälper. Här är allergi i familjen, dock inte hos mig, så jag har sett hur väldigt tröttande det kan vara att ha allergi. Allergimedicinerna har blivit så mycket bättre än de var för 25-30 år sedan.

      Allt gott!

      Radera
  2. Skönt att Du känner Dig lite bättre.
    Den här årstiden, tycker jag brukar komma med en hel del viruseländen...

    Soliga Kramar
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Eva. :) Ja, visst är där massa virus nu. Och så tror jag att många av oss är lite svaga efter den långa mörka årstiden med många timmar inomhus i stället för i friska luften.

      Kram

      Radera
  3. Det är extra tufft när det är svårt att äta. Bra att det är bättre idag. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så jobbigt, Bosse, med de där blåsorna. Jag är så glad att de är borta nu i alla fall. Även om jag sovit dåligt inatt och är jättetrött, så jag knappt hänger ihop idag. Fast det blir bättre igen.

      Kram

      Radera
  4. Vi har också haft detta förbaskade virus som var jättesegt och min man går på penicillin fortfarande. Jobbigt och smärtsamt när man får blåsor i munnen. Skönt att du börjar bli bättre nu

    Jag brukar göra som dig att vila och sova för det är underskattat och har en läkande kraft.

    Sköt om dig
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars er båda två. Det är så många som har varit eller är krassliga nu så här när det börjar bli vår.

      Krya på er!

      Kram

      Radera