måndag 23 mars 2015

Våren som kom av sig #blogg100

I helgen var det bakslag för våren. Snö hos mig och kalla vindar. Jag är fortfarande så trött. Fast lyckades ändå komma iväg på ett släktkalas i lördags.

Dagen efter kalaset var jag ännu tröttare. Jag somnar mitt på dagen ibland nu, så fort jag lägger mig ned. Det har jag inte gjort på ett bra tag.

Men två flyttningar efter jul har tagit ut sin rätt. Alla förändringar som sker och skett i mitt liv nu igen tröttar min kropp och min själ. Också positiva förändringar har sin ställtid i livet.

Så jag låter återhämtningen få ta sin tid. Låter saker och ting landa innan jag skyndar vidare i livet.

Om knappt tre veckor landar flygplanet med äldsta dottern från Australien.

Då kanske rabarbern i grönsakslandet har vuxit så mycket att jag kan bjuda henne på rabarberpaj. Jag kan i alla fall se de röda knopparna sticka upp ur den mörka jorden nu.

Våren, kom tillbaka snart igen!

Jag vill tussilago, scillor och vitsippor!



#blogg100 #bloggswe

12 kommentarer:

  1. Två flyttningar?!?! Såg något om att du har eller har haft en virus också och det tar på. Sov och sov igen och vakna sen upp till dotterna och rabarberna kommit upp ;.)
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Spanaren, två flyttningar. Båda mina döttrar har flyttat sedan jul. Och en till flytt blir det troligen det här året. När äldsta dottern flyttar igen.

      Idag har jag lyckats hålla mig vaken. Så här långt i alla fall. ;) :)

      Kram

      Radera
  2. Här faller regndropparna försiktigt över morgonen, och snön lämnar, igen...
    Jag tyckte att det var lite fint med snön, men längtar ändå också efter annan tid, åtminstone så finns det mer att fotografera ute i naturen snart :)

    Tror att jag förstår den där tröttheten.
    Och den tar ju liksom ut sin rätt oavsett, så även det roliga, har sitt pris när reserverna en gång tömts...

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mätt på snö nu, fast inser att det kan komma fler dagar med snö innan våren är här på riktigt. :)

      Ja, tänk så mycket vackert vi kommer att kunna fotografera ute i naturen snart, Eva, underbart! :)

      Jag tror också att du verkligen förstår tröttheten jag skriver om här. När till och med det som är roligt är tröttande för själen.

      Idag känns det ganska OK för mig i alla fall. :)

      Kramar

      Radera
  3. Bakslag med våren fick vi hos mig också. Tröttsamt, men det vänder snart igen. Hoppas din trötthet också vänder och att rabarberna snabbar på till dottern kommer. Att få hem dottern måste ju kännas gott mitt i trötthet och elände. Krya på dig. Jag gillar din blogg vill jag också tala om för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Karin, långsamt hämtar jag kraft igen. Lika långsamt som rabarberna växer där ute, känns det som.

      Idag läste jag att om man sätter en mörk hink över rabarberna så blir de ännu godare att äta. Hur de nu kan bli ännu godare, tänker jag. ;) :)

      Det blir skönt när äldsta dottern kommer hem från sin flera månader långa resa till Australien.

      Tack så mycket för de vänliga orden till mig om mitt skrivande här i bloggen! Tack för att du kikar in här och läser.

      Kram

      Radera
  4. I Göteborg har vi sluppit snön, tack och lov. Men det blev ganska kallt. Vårtecknen kommer ganska tätt nu men det dröjer nog lite till tussilagon blommar.

    Krya. Det är viktigt att en får ta tid på sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor på höjderna kring Vättern och här kan det vara snö fast att det är snöfritt inne i Jönköping.

      Kallt blev det i helgen verkligen. Fast idag är det +8 grader hos mig igen.

      Den här tiden på året är väntan på tussilago alltid lika lång, känner jag det som. Fast så härligt när jag väl får se den lysa där i gräset! :)

      Tack för att du kikade in i min blogg och allt gott till dig!

      Radera
  5. Var glad Anna-Karin, om du orkar, att du inte drabbats av samma
    hemska influensa som jag, då hade det inte varit mycket kvar av dig.
    Ja det är mycket som kommer av sig nu.
    Var glad att du kan förundras över de små undren i den stora naturen.
    Några tussilago har jag fått som tröst ;) ((Kram)) från Kalle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig, Kalle. Hoppas verkligen att du kryar på dig snart. Fint att du sett tussilago i alla fall. Jag såg scilla idag där jag bor när jag var på promenad. :)

      En till krya på dig-kram!

      Radera
  6. Det blev verkligen ett bakslag men snön smälte snabbt men det har varit frost på nätterna och värmen är inte här än.

    Skönt att du kom iväg på släktkalas än om det kommer surt efterråt, man blir så uttråkad av att vara inne så länge

    Vad långt borta din dotter bor men så kul att hon kommer hem och hälsar på snart. Jag visste inte att du flyttat så jag får kolla lite längre ner i bloggen. Eller ni kanske har hjälpt andra att flytta

    Sköt om dig nu och ha det så bra du kan

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett riktigt bakslag var det, fast idag tycker jag att det är skönare ute även om det är nordanvind.

      Min dotter är på resa i Australien. Hon bor inte där. Snart är det bara två veckor tills hon kommer hem igen. :)

      Vi har hjälpt våra båda döttrar att flytta efter jul. Känns som att jag har fått nog av flyttningar just nu. ;) :)

      Ha det så bra du kan, Malin. :)

      Kram

      Radera