måndag 7 mars 2016

Väntar på våren

Det känns som november när jag vaknar så har mörkret lagt sig nu igen. Det har fallit massor av vit snö inatt i Vätterbygden. Luften är som ett grått täcke. Mörkret gör mig seg i tankarna och i kroppen.

Med hjälp av en kraftansamling, främst i mina tankar, tar jag mig ut på en promenad i allt det vintriga. Hade det varit första advent, hade jag tänkt "Åh, så vackert det är med all nyfallen snö!". Men det är mars månad och jag känner mig så trött på snö och mörker och kyla nu. Jag är matt efter vinterns virus och blir lätt andfådd när jag pulsar fram i snön.

Det är ändå skönt att andas in den friska luften. Frisk luft är verkligen bra för både kropp och själ.



#Blogg100 - dag 7

6 kommentarer:

  1. Jag gillar också frisk luft och vill ut varje dag.
    Men detta vita, som kom ännu mer i natt, kunde ha kvittat.
    Nu går tvättmaskinerna och de får väl tvätta mina tankar också *ler*

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det snöar fortfarande hos mig nu på eftermiddagen. Jag tänker att bara solen kommer fram igen bakom molnen så kommer jag att få höra härligt takdropp och småfåglar.

      Tvättmaskinen är en maskin jag inte ville vara utan. Tänk så mycket arbete den gör åt oss människor.

      Kram

      Radera
  2. Vintern verkar fortsätta hålla sitt grepp men det är för varmt för att snön skall hålla sig kvar. Fast det är som du säger jättevackert. Det går många olika förkylningar nu och jag hoppas man inte drabbas igen.

    Ha nu en fin början på veckan
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det, Malin. Den här snön kommer inte att ligga kvar särskilt länge som tur är. Vänta bara tills solen kommer tillbaka så har vintern ingen chans, tack och lov.

      Jag är så jättetrött efter det här viruset. Men det blir lite bättre för varje dag som tur är.

      Kram

      Radera
  3. Varför är du alltid så hialös med årstiderna Anna-Karin?
    De kommer tids nog. Årets första månader är lugna och
    avkopplande, tycker jag, sen blir det mer och mer bråttom
    och stressigt med allting som skall hinnas med.

    Ja en nackdel är ju vädret förstås så skriv nu något vackert
    om våren som du brukar så kommer den säkert till oss. ;)

    Här står snödropparna med näsan jämnt över snökanten.
    Nu gör jag som dina husdjur: zzzzzzzzz ((Kram)) Kalle.

    SvaraRadera
  4. Jag gör det jag kan för att det ska bli vår, Kalle. ;) :)

    Snödroppar låter härligt. Jag vill också ha det i gräset nu.

    Kram

    SvaraRadera