torsdag 6 oktober 2016

Musikalen Passion

Jag såg musikalen Passion på Spira i Jönköping igår kväll. Det kändes fint att sitta där i salongen när den kalla vinden ven utanför. Så fort kylan kom i år. Det är lite svårt att hänga med i vädersvängarna nuförtiden tycker jag.

Passion var en historia om passionerad kärlek. En finstämd berättelse med vacker musik. Där fanns allt det där som håller genom tiderna i en berättelse. Kärlek och svek. Glädje och sorg. Liv och död. Som livet självt.

Jag tänkte på hur vilsamt det var att se musikalen jämfört med att t ex titta på TV. Det var levande människor på scen, allt kan ju hända då. Ändå var det en sådan vila i det. Inga störande reklampauser till exempel.

Kultur gör gott i själen för oss människor.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter när du berättar om musikalen, man kan riktigt känna in stämningen.

    Jag får nog dra in några cafébesök och gå på nåt sånt istället.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det önskar jag dig att du ska kunna se en musikal. Kultur mår man bra av i olika former.

      Kram

      Radera