måndag 21 november 2016

Ramlat på isen och gjort mig illa

I onsdags ramlade jag på en isfläck och skadade högra axeln. Så nu har jag höger arm i förband dygnet runt en vecka och sedan förband och sjukgymnastik i sex veckor. Troligen flera månaders sjukgymnastik men det ska bli bra så småningom.

På torsdag ska jag röntga axeln igen. Om allt ser bra ut slipper jag operation.

Det går förvånansvärt bra så här långt att klara mig med vänster arm. Jag skriver det här inlägget med vänster hand. Inatt har jag kunnat sova tillräckligt bra.

Det gjorde väldigt ont att ramla och vissa rörelser efteråt var omöjliga.

På en sekund kan allt förändras. Ibland för en tid. Ibland för gott.

Känner mig tacksam för all hjälp jag får nu från vården, familj och medmänniskor.




2 kommentarer:

  1. En tankeställare. Och ett ögonblicks verk. Som kan ge värk.
    Krya på dig och varm kram ♥

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst bakåt i din blogg. Din stackare. <3 Precis som du skriver. Allt kan förändras på en sekund. Skönt att läsa att du slapp operation. Hoppas veckorna går fort.
    Sköt om dig.
    Kram Bosse

    SvaraRadera