tisdag 5 september 2017

Älskade kanin Barbie, R.I.P.

En av de sista bilderna på lilla Barbie. Hon var så mysig att bära. Slappnade av så fint i våra händer. Hennes päls så mjuk, så mjuk. Älskade fina kanin, det är tomt utan dig. Tack för alla vackra minnen.


Förra söndagen på morgonen kom Jan upp från källaren och berättade att Barbie är död. Hon ligger så fin i sin bur på sidan precis på platsen där hon brukar sova. Hon har säkert dött av att hjärtat bara stannade. Så som är vanligt för gamla kaniner.

Dagen före var hon inte ute. Men dagen dessförinnan blev hennes sista sommardag i gröngräset. Hon skuttade som vanligt. Åt gräs och höll på med bollen. Det märktes inget alls på henne att hon närmade sig sitt sista hjärtslag. Hon hade ett bra och tolv år långt och tryggt tamkaninliv här hemma hos oss. Nu får hon skutta vidare i Nangiyala bland maskrosor och klöverblom.

Tack allra finaste och snällaste Barbie för alla fina kärleksfulla känslor du väckt i oss i så många år.  R.I.P. Barbie. Lilla fina söta kaninängel, det blir tomt utan dig.


Ibland tog vi på Barbie en sele så att hon kunde skutta runt en liten promenad.



Barbie i sin utebur med bollen som var hennes favoritleksak.



6 kommentarer:

  1. Jag beklagar så tråkigt. Vad härligt att hon ändå fick leva så länge och vilket häftigt namn ;) det är ändå tråkigt för man fäster sig vid ett djur och det blir ju en familjemedlem. Vad fint och rörande du skrev om Barbie

    Stor varm kram från
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Malin. Jag önskar att du har det bra. Som du kanske märkt är jag fortfarande inte särskilt aktiv i bloggvärlden. Jag får väldigt ont i axeln av att skriva fortfarande, så jag får välja vad jag lägger min tid på.

      Önskar dig allt gott.

      Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Jag har det bra men krämpor sätter käppar i hjulen ibland. Du vet ju själv hur det är. Det tar tid när man skadat en axel så jag förstår att du inte kan blogga så mycket nu. Hoppas det läker bra och det är toppen att du är försiktig för det vinner man på i det långa loppet. Önskar dig allt gott också. Sköt om dig och ha en fin måndag

    Kram från
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen, Malin. Det läker säkert som det ska, det tror jag. Men det är tålamodsprövande ibland.

      Nu har jag hittat en plats där jag kan sitta bättre och skriva. Så kanske att jag kommer att synas här i bloggvärlden lite nu i höst. Det önskar jag, för jag saknar mitt skrivande.

      Kram

      Radera
    2. Förstår att du saknar skrivandet för du är ju så bra på att formulera dig och få det intressant. Jag gillar din blogg och dina inlägg jättemycket.

      Ha en skön söndag
      kram från
      Malin

      Radera