söndag 21 april 2013

Min födelsedag


 
Det är på olika sätt en ovanlig dag för mig idag i mitt liv. Precis som egentligen alla dagar i mitt liv. 

Idag är det min födelsedag.

Solen strålar över platsen där jag bor idag. Klarblå vårhimmel. Fågelkvitter. Precis så som jag hört att vädret var den dagen jag kom hit till jorden.

Min pappa hissade flaggan. I åtta år hade han och mamma väntat på att få ett barn.

Min mamma hade varit döende och läkarna sa att hon aldrig skulle kunna få barn. Fast så blev jag till. Och föddes. Skrek mitt första vårskrik. Var ett lugnt barn mitt första levnadsår. Därefter vild ... Eller mer livlig och skuttig kanske. En mycket glad unge var jag. Känslosam, fundersam, påhittig och både rädd och djärv.

"Det var den lyckligaste dagen i mitt liv när jag hissade flaggan den dagen du var född", har min pappa skrivit i ett brev till mig.

Mitt liv startade med flaggan i topp. Jag föddes i kärlek. Lyckönskningsblommorna strömmade in. Den vita doftliljan fyllde rummet där den lilla klädda babykorgen stod med mig i. Skirt tyg runt om mig som om jag var en liten prinsessa.

Min resa har varit lång och full av äventyr sedan den dagen. Många kringelikrokar och gupp har det varit på vägen.

Det bästa av allt är att jag fortfarande är på resa i mitt liv.

Tack alla underbara vänner för att ni finns! För att ni är just de som ni är. 
 
Minns att du också är en viktig gåva till världen.

Från mitt hjärta ljus, värme och kärlek över er alla denna vackra vårdag i april.

10 kommentarer:

  1. Stort Grattis Anna-Karin!


    Fint berättat om din start i livet...

    Solskenshälsningar/SoF

    SvaraRadera
  2. Vad fint skrivet!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis!
    Veronica H.

    SvaraRadera
  4. Vackra ord du skrivit om ditt liv!!
    Grattis i efterskott!
    Vårliga hälsningar från Lotta

    SvaraRadera