torsdag 11 september 2014

Slutdebatten i SR - Reinfeldts desperata rop

"Ni kan inte stoppa mig när det gäller detta! Vi kommer att slåss för arbetslinjen tills vi dör, skanderade Reinfeldt". (Slutdebatten i Sveriges Radio).


Jag kommer också att slåss för det jag tror på tills jag dör.

Det vill säga för jämlikhet, medmänsklighet, demokrati, solidaritet och ett humant samhälle med minskade klyftor såväl socialt som ekonomiskt och kulturellt.

Fast jag skriker inte lika desperat som Reinfeldt gjorde i SR:s partiledarutfrågning.

Mera en tyst röst från tangentbordet genom mina fingrar.

Den röst som är min röst.



"Slutdebatten på fyra minuter" (Sveriges Radio)




#svpoll#socialpolitik#val2014

2 kommentarer:

  1. Skulle skriva något om Reinfeldtarnas utanförskap i Tallebackens
    Dagblad men ett felslag gjorde det hela lite roligare:

    Smart reklamidé
    av fotograf i Hylte,
    ett UTANFÖRSKÅP

    Det är sant, jag har sett det på bild Anna-Karin ;)

    SvaraRadera