onsdag 22 november 2017

#metoo - Vågar vi kramas nu?

Sedan #metoo startade undrar en del män om de nu vågar ge en kvinna en kram.

Det handlar om HUR man gör det, tänker jag. Häromdagen såg jag av en tillfällighet en man möta en kvinna. Han såg på henne vänligt, log och sa "En kram?". Han inväntade hennes reaktion som kom snabbt. Med ett varmt leende sa hon "ja" och de kramade om varandra. Ett respektfullt varmt möte tycker jag.

Allt handlar om god kommunikation med ögon, kroppsspråk, ord och hjärta. Och om respekt. Att läsa av och stämma av. En konst som alltför många män verkar behöva öva sig i. Och också en del kvinnor.

2 kommentarer:

  1. Så har jag tänkt också men det är ju på vilket sätt man kramas. Numera så kramas man ju nästan alltid då man träffas både man och kvinna. Det är verkligen bra att detta hände så vi får lite ändringar i beteenden både från män och kvinnor. Du beskrev det så bra. Ha en fin helg kram från Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. #metoo kommer att förändra strukturer. Så tror jag i alla fall.

      Önskar dig en skön vecka och att du kan ta många pauser nu när det är mycket att fixa runt julen kanske. Det försöker jag att göra. :)

      Kram

      Radera