fredag 16 december 2011

Förkyld och lugn fredag



Jag känner mig lite småförkyld och därför har jag mest slappat idag. Det är bra att ta hand om sig i början av en förkylning så brukar den snart vara över. Två dagar i lite lugnare tempo gör att kroppen får en chans att ta hand om viruset och rensa ut det ur kroppen. Jag dricker en hel del té när jag är förkyld. Té dricker jag varje dag, bara ännu lite mer när jag är förkyld. Vattnat blommorna har jag gjort idag i alla fall. Tvättat en liten tvätt också.

Jag har googlat om hur man får en hund rumsren. Det kommer att gå bra, känner jag. Av väderprognosen att döma verkar det bli en mild jul i år hos mig. Inte mig emot när jag ska få en hund rumsren. Vilken tur jag har!

Ikväll ska jag antingen titta på en film här hemma eller se "På spåret". Det kommer alltså att bli en lugn fredag kväll för min del.

Tänk att det är dan före dan om exakt en vecka ... det är lite svårt att fatta det, tycker jag. Nästan lika svårt att fatta som att jag kommer att ha en liten hundvalp springande runt mina fötter om bara några dagar. Så roligt det ska bli, så spännande!

Snart kommer äldsta dottern också hem för att fira jul med oss. Det känns alltid lika härligt att ha båda döttrarna hemma ett tag, det känns som en underbar gåva för mig.

2 kommentarer:

  1. Det första och viktigaste först Anna-Karin: Det var rätt och
    klokt att skaffa dig en liten hund. Du är ju också klokare än
    en pudel. Jag rådde dig t.o.m för ett par månader sedan. :)

    Jag har ingen hund och vill ingen ha. Min systerdotter är
    smådjurs-veterinär så jag vet hur besvärligt det är.
    …..Nu minns jag vår tax. Den uppförde sig konstigt. Vred
    och slängde med huvudet. Han stod på huvudet och krafsa
    med tassen i munnen . Gnydde och nästan skrek. De som
    tittade honom i gapet såg inte den lille brune avbitne
    pinnen som fastnat längst in mellan tänderna och som
    svällde och plågade. Jag fick ut den med ett skedblad. Wow.

    Igår blev jag obefogat, rått och hatiskt utskälld av en person
    med kamphundsfasoner. Det känns mycket tröttsamt, trist
    och obehagligt. Mental misshandel vill jag kalla det för.
    …..Har du blivit utskälld nån gång Anna-Karin?
    Hoppas tekuren gör susen. Kram från Kalle.

    SvaraRadera
  2. Kalle: Klokare än en pudel, det var inte illa. ;) Jag tackar! :)

    Stackars dig som blev så utskälld av en annan människa. Ja, visst har jag blivit utskälld, Kalle. Massor av gånger. Men det är väldigt sällan som jag själv skällt ut någon i mitt liv, faktiskt. Man kan sätta gränser kring sig själv utan att skälla på andra människor, tycker jag. Genom att vara tydlig och bestämd.

    Tekuren gjorde susen, jag är klar med snuvan nu. :)

    Kram!

    SvaraRadera