lördag 14 november 2015

Paris - 13 november 2015



Mitt hjärta blöder med Paris och Frankrike idag.

Jag tänder ljus.

Terrorism vinner aldrig över demokrati.

Så som denna mörka natt, vid gryningen, gick över i dag ...

Så ska en dag det mörker vi möter nu, gå över i ljus.

Ljus vinner över mörker.

Kärlek vinner över hat.

Mod vinner över rädsla.

Tillit är vägen till fred.

Det är viktigt att vi förenas som människor.

Sammanhållning.

Gemenskap.

Medkänsla.

Paris ... denna vackra stad som jag förälskade mig i när jag stod där på Mont-Martre förra sommaren och såg ut över dess oändlighet.

Åh, det faller tårar nedför mina kinder när jag ser bilder därifrån nu ...

Paris hjärta kan inget döda.

Det pulserar mitt i sorgen.

Fullt av liv.

Min starka medkänsla med människorna i Frankrike idag.

"Frihet, jämlikhet, broderskap"

"Liberté, egalité, fraternité"

2 kommentarer:

  1. Mitt hjärta mina tankar och tårar för dom som drabbats av detta avskyvärda attentat :(
    Kram till dig fina!
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig och tack för att du läste och skrev till mig, Sanna. Det som hänt är så sorgligt grymt. Det berör djupt in i hjärteroten.

      Radera