måndag 25 januari 2010

I Brighton badar man nu


Jag fick senaste nyheterna från Brighton av min äldsta dotter sent igår kväll. Där hade varit en solig och varm dag. Man kunde gå utan jacka. Folk hade badat i havet.

På den vackra piren som bilden visar, finns det ett nöjesfält allra längst ut. Min dotter hade sett solnedgången från stranden.

Hennes första natt i Brighton fick hon sova ensam i ett 8-bäddsrum på ett vandrarhem alldeles intill stranden med utsikt över havet och piren.

Här hos mig är det snötäckt överallt. Vi hade nio minusgrader på morgonen. Vill jag vinterbada i Vättern, så får jag slå hål på isen först. Jag tar absolut på mig min vinterjacka när jag går ut idag. Kanske långkalsongerna också.

Ett par timmars resa bort badar man i havet.

Visst är jorden en fantastisk plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar