lördag 6 februari 2010

Viskningar


Här sitter jag en alldeles vanlig lördag i februari och äter frukost.Det är lugnt och stilla både i huset och utanför. Då tycker jag att det är mysigt att blogga lite vid sidan om själva frukostätandet.

Ibland när jag bloggar och skriver på tangentbordet, så kan jag få en känsla av att jag viskar fram mina ord. Likadant när jag får kommentarer. För det mesta så känns det som viskningar som jag får genom orden. Mjuka, fina, små viskningar.

Det känns så fint för mig. För jag är känslig för höga ljud, starka röster och skrik. Det hör till efter utbrändheten, just den här känsligheten.

Jag tror också att känslan av viskningar när jag bloggar, lite är känslan av att man får dela varandras tankar. Egentligen på sätt och vis "okända" människors tankar. Känslan av att få dela varandras hemligheter. Och hemligheter viskar man till varandra, eller hur?

Jag tycker om den där känslan av att jag viskar fram det jag skriver. Det får mig att skriva mjukare på tangenterna med mina fingrar. Det får mig att känna mig lugn och trygg i orden.

Så, psssssst, jag hoppas att ni hör det jag viskar till er nu. Viska gärna tillbaka, om ni har lust.

2 kommentarer:

  1. Tack för dina mjuka viskningar som lätt och stimulerande når fram här på Blogger. På Passagen räcker nog varken rop eller viskningar för att göra sig hörd nu när Passagens traditionella helgsiesta just har börjat. Önskar dig och din familj en lugn och harmonisk helg. När jag ser bilden på din frukost blir jag hungrig och påmind om att det är dags inta dagens första måltid.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Carl!

    Jag viskar tillbaka till dig. :)

    Nej, det kvittar visst hur man skriker på Passagen idag så hörs det inte där. Det är trist, för jag tror att många människor behöver få utlopp för det de känner just genom att skriva av sig i sina bloggar. Annars skulle det inte finnas så många bloggar, tänker jag.

    "Passagens traditionella helgsiesta", det tycker jag var ett fyndigt uttryck av dig, Carl. :) Att det fungerade där förra helgen var väl det stora undantaget, känns det som idag.

    Jag önskar dig också en lugn och harmonisk helg. Så borde alla helger vara. Lugna och harmoniska.

    Hoppas att du fick en härlig frukost!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera