lördag 27 mars 2010

Himmelsblåa skor

.
Jag tog på mig mina himmelsblåa skor idag. De som jag köpte när jag var i London i somras. För kanske 200 kronor, om de ens kostade så mycket. Skor var nog det enda som jag tyckte var billigt, då, när jag var i London.

Jag kände mig glad när jag tog på mig mina blåa skor. De ser nästan ut som skorna på bilden, fast det är lite ljusare blå färg och de har inte riktigt samma klack.

Tänk att ett par skor kan göra en sådan skillnad! Just nu känner jag det som att jag går på moln. Det är en lycka att äga flera skor att byta med. Bra för ryggen. Och bra för humöret!

9 kommentarer:

  1. Hej Anna Karin
    Du kan få praktiskt taget vad du vill färg på fonten, storlek, ramar runt dina bilder.... om du kollar under Avancerat där finns massor av justeringar. Under layout kan du justera din blogg till vilken bredd du vill.

    Ibland med ramar runt bilderna kan störa mig personligen eftersom man ev vill ha en sko som du just nu visar eller en sol allstå en utklippt bild då är det snyggast utan ram...

    Den här bakgrunden var ju rustik och trevlig..
    Det är ju hur kul som helst att leka lite ..varför inte prova.... du kommer att lära dig mer och mer.....

    Det där med en del tabbar längst upp.... som man har som extra sidor är lätta att lägga till där kan man ha all sin musik samlad ja vad du vill..

    Alltid roligt med nya saker som inte är för svåra...utan man kan klara av det

    xx
    /Kojiki

    SvaraRadera
  2. Hej Kojiki!

    Jag håller med dig om att det finns fördelar med att slippa ramen också. Jag tänkte faktiskt på det när just den här bilden på skon visades i min blogg.

    Jag tycker (än så länge :)), att den här layouten känns mer vilsam att titta på än den förra. Den förra var riktigt blå, så att det blå smög sig in i en del bilder kändes det som.

    Dessutom älskar jag råspånt, helst vitmålad. Sjöbodar också. Lite av den känslan tycker jag finns i den här layouten.

    Så mycket det fanns att välja på! Hur kul som helst! Massor av bakgrundsbilder!

    Tack för tipset om tabbar. Nu ser du att jag har fått in några stycken också. Och precis som du skrev så var det lätt. Det handlar väl mycket om att våga prova. Man kan ju alltid återställa, tänker jag.

    Riktigt, riktigt roligt är det. Och bra sysselsättning för mig just nu när jag är förkyld idag.

    Tack än en gång, Kojiki!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej

    Du ser vad du kan....Hur ska det här sluta.....
    Det är väl kul att man kan göra saker själv inget händer..man kan alltid återställa och börja om hur många gånger som helst....du kan ändra dina länkfärger så att de passar in....

    Detta är kul när man har lite tid över ...

    /kojiki

    SvaraRadera
  4. Hej igen Kojiki!

    Ha, ha... ja, hur ska det här sluta... mitt hem kommer att förfalla... så roligt är det att sitta och fixa med bloggen här. :)

    Det är ju med din hjälp jag får till det. Jag skulle inte kommit på det här med tabbarna annars.

    Just nu har jag tid över och jag har så roligt när jag bloggar. Det är min bästa hobby och avkoppling, tycker jag. Fast nu ska jag iväg och hänga tvätt en stund... Vattnat blommorna har jag också gjort idag. De växer så det knakar nu, blommorna, när det är mer ljus om dagarna. Och då behöver de mer vatten.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej

    Om du går in i din gadget Etiketter redigera ta bort antal så blir det snyggare med dina flikar upptill, man behöver inte antalet egentligen så ta bara bort den förkryssningen..du ser det väldigt lätt.

    /Kojiki

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!

    Fixat! Tack för tipsen, än en gång. Det går lätt som en dans det här med din hjälp.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Om du nu ska fixa till den översta bilden
    ta din originalbild som du har

    Gör ett nytt inlägg lägg in din bild kolla storleken medel eller liten och skriv din text inunder.

    klicka på html och kopiera allt.... du kan spara denna som utkast om du vill...

    Därefter lägg till en ny gadget text och klistra in det där.. Ibland blir det lite stort radavstånd/mellanrum..sätt bara muspekaren och klicka bort med delete knappen gör ett försök!

    /Kojiki

    SvaraRadera
  8. Det blev riktigt snyggt. Radera nu din gamla gadget.Inlägget som du har nu spara det som utkast så har du det om du vill byta bild eller så. Så blir allt enkelt och roligt.

    ....nu har du en färdig bloggmall så nu kan du ändra vad du vill efter denna..och sist men inte minst du har själv gjort det och det är väl roligt...man kan mer än vad man tror!

    /Kojiki

    SvaraRadera
  9. Hej Kojiki!

    Har jag gjort detta? Tänker jag nu och nyper mig själv i armen... :)

    Fast jag var så snabb så jag hann inte läsa din sista instruktion till mig. Så nu har jag nog raderat hela det gamla gadget inlägget utan att spara det som utkast. Fast det går väl att ordna till ändå på något sätt, tänker jag. Jag har ju tänkt att lägga in en vår/sommarbild så småningom, på mig själv.

    Tack för dina så tydliga instruktioner till mig. Det har verkligen varit roligt att pyssla med detta idag. Jag tror att det var så roligt att min förkýlning for iväg all världens väg. :)

    Du har rätt, man kan mer än man tror. Särskilt om man är flera som hjälps åt, tänker jag.

    Ha en bra kväll, Kojiki!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera