fredag 28 maj 2010

Vissa dagar stannar kvar för evigt


Det finns dagar. Och så finns det dagar. Det finns dagar som är som alla andra dagar. Och så finns det dagar som är som ingen annan dag förut i hela livet. Igår var just en sådan dag för mig. En dag som ingen annan dag förut i hela livet. En alldeles, alldeles underbar dag! En dag som jag sparar i mitt hjärta för alltid, i en alldeles speciell vrå.

Vad det handlar om berättar jag inte här i bloggen. Vissa saker vill jag som människa bevara för mig själv. Vissa saker är så stora att det känns som att de krymper om man sätter ord på dem. Vissa saker bevarar jag i mitt hjärta därför att det finns ingen annan plats för dem än där.

Men glädjen och lyckan som jag känner, den kan jag dela med mig av. Sådana dagar som den jag hade igår ger mig så mycket kraft att dela med mig av till andra. Sådana dagar som dagen igår är värda mer än all världens miljoner för mig.

Det finaste av allt här i livet är faktiskt alldeles, alldeles gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar