fredag 4 juni 2010

Midsommarmat hos mig idag


Vilken lunch jag har ätit idag! Jag började med jordgubbar. Jättestora! Visserligen inte svenska, men de luktade jordgubbar väldigt mycket och de var tillräckligt goda också.

Sedan åt jag färskpotatis, sill och färsk gräslök från grönsakslandet. Mums!

Jag var fortfarande hungrig, så jag åt upp en glassbåt också, som efterrätt.

Nu är det bara kaffe och kaka, eller tårta, som fattas!

Rena rama midsommarafton hos mig idag! Det är bara midsommarstången som fattas. För alla midsommarblommorna är här redan, känns det som. Lupinerna, smörblommorna, prästkragarna. Fast blåklockorna har jag faktiskt inte sett till ännu. Och inte klöver heller.

Så, jag tjuvstartade midsommar lite idag, tycker jag. Man får passa på när det är midsommarväder. Det är det ju inte säkert att det är när det är midsommar .

4 kommentarer:

  1. Hej Maskroskvinnan!
    Jo men jag kände mig en aning slak idag.Det var nog i häftigaste laget igår.Ja jag önskar det i alla fall,men det ena benet är ju inte vad den borde.Du förstår jag är hemskt envis av mig,fast nu när tårna är lite onda så är det jobbigt,men nhoppas det löser sig snart.
    Ja jag hare sett på Nordpolen hade de en sådan stängel avklippt den ser
    intressant ut tycker jag.
    Ja jag tyckte jag såg det när jag tittade runt,såg att även ICA hade hemma idag,men vio ska ha köttfärssås idag så jag tycker det passar så dåligt ihopa.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Låter alldeles ljuvligt. Det är helt rätt att njuta så mycket vi kan nu, den här tiden är så kort, så kort!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Undra på om du känner dig trött efter den långa promenaden. Fantastiskt att du orkar i alla fall, tycker jag. Det är bra att vara envis när man använder sig av envisheten på rätt sätt, så att det leder en framåt i livet. Man behöver vara envis, tror jag, för att ge sig ut på promenader när man har ont i hela ryggen.

    Om man bara ger sig tid att vila också så fixar kroppen sig sjäv, så att säga. I alla fall många gånger är det så, tycker jag.

    Idag vilar jag mig och så tvättar jag ibland.

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!

    Jag har ätit jordgubbar idag också. Nu är det tid att börja frossa i sommarens alla läckerheter!

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera