lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen - pigg som en lärka


1 januari 2011. Det regnade inatt. Nu blåser det rejält. Ljuden från regn och blåst känns som nya efter den långa snöiga vintern. Är våren på väg? Ja, jag tror det. Regnet inatt måste ha varit det här årets första vårtecken. Nu är tid att börja samla vårtecken. Alla dessa skator som jag ser nu är vårtecken för mig, ett av de första.

Jag är vaken och känner mig piggare än normalt. Fast jag sovit mindre än normalt. Antingen behöver jag sova mindre nu för tiden än jag gör. Kanske har jag blivit så gammal. Eller så har jag bara råkat vakna i en pigg fas i sömnen och kommer snart att känna mig helt slut.

Det blev sent inatt. Ja, i alla fall med tanke på när jag lägger mig i vanliga fall. Jag somnade kanske vid klockan tre efter att ha plockat undan och diskat efter den lilla mysiga nyårsfesten hemma hos mig.

Sträckningen som jag fick efter att ha ramlat i förrgår kändes igår. Ont som bara den. Men idag känns det så mycket bättre. Jag slutar aldrig att förvånas över kroppens självläkningsförmåga.

1 januari 2011... och jag andas fortfarande, mitt hjärta bultar och jag är pigg som en lärka.

Tack!

2 kommentarer:

  1. Skönt att det känns bättre i ryggen. Gå nu inte o halka igen.
    Sv. Vad glad jag blir, att du blir glad. (Det blir jag också)
    Tänka sig.....2011....redan. Hoppas det blir ett bra år ;D

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Karin!
    Jag har varit så dålig till och hälsa på hos er av många skäl både rutiga och randiga.

    Ja choklad är ett måste,den här chokladen var bättre än aladdin,men nu vet jag ju det.

    Hasselbackpotatis har jag aldrig gjort eller smakat,vet liksom inte varför,men det lät smarig
    och min svaghet är bearnaisesås.Här hade vi sjömansbiff men det var jku gotty det också.Jag har ju inte kunnat välja som jag velat så det fick bli det till middag,jag blev väldigt mätt så jag ville inte ha något mera,mensambon'tog sig en macka senare.

    Vi hade sol här förrut idag igentligen skulle man försökt sig på en ppromenad,men jag tycker det är så besvärligt att ta på sig broddarna.

    Så du hade inte dina flickor hos dig,det känns lite tomt inte sant för så känner jag men vi önskade varandra gott nytt år ändå,både till Falun och Älmhult.

    Jag önskar dig också ett bra år 2011
    Nyårskram.

    SvaraRadera