söndag 22 maj 2011

BRIS-priset 2011 till Maskrosbarn


Glad nyhet! Föreningen Maskrosbarn har fått BRIS-priset 2011.

Jag är själv medlem i Maskrosbarn och stöttar därmed barn och unga som har föräldrar med missbruk eller psykiska besvär. Årsavgiften är 100 kronor. Bli medlem du också!

För mig betyder det oerhört mycket att det finns en organisation som Maskrosbarn som verkligen ser de här barnen som annars inte blir sedda.

Så här skrev en deltagare på Maskrosbarns höstlovsläger förra  året:

"Ni lär mig att man får känna precis som man känner. Ni lär mig kärlek, på riktigt! Det finns inga tackord i världen som kan beskriva hur tacksam jag är över att ni alla finns här. För all kärlek och glädje ni sprider. Tack vare er finns jag, tack vare er kommer jag att  fortsätta finnas."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar