onsdag 8 februari 2012

Don´t give up


11 kommentarer:

  1. Serierutor som säger mycket.
    (och så enkelt och fint tecknat)

    En uppmaning till att inte ge upp är vad jag behöver just nu.
    Kanske du också?

    Tack Anna-Karin! :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Gunilla: Ja, visst är den söt. Och ett fint budskap är det också.

      Kram!

      Radera
  3. Ja, ibland känns det som att det vore enklast att ge upp, ett tag kan man ge upp för att hämta nya krafter kanske.

    På tal om svek har du hört Timbutktur låt "Resten av ditt liv"? Där är det inte tal om att förlåta. Den är lite kul tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tror jag att man ska ge upp. Ett tag som du skriver. Eller ge upp något. Fast vissa saker kanske man inte ska ge upp. Det är olika, tänker jag. Jag tycker om bilden i alla fall. Den lilla flickan kommer ju på en lösning på sitt "problem".

      Jag ska lyssna på låten med Timbuktu, jag tror inte jag har hört den förut. Tack för tipset!

      Kram!

      Radera
  4. Vad skönt! Det låter som att livet vänt uppåt lite? Hoppas inte jag har fel?!
    Kram Annika

    Ang svek så tror jag att det ofta handlar om rädsla, ofta för det okända som inte ingår i vår trygga normala mall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vissa plan känner jag att livet vänt uppåt. På andra står det still. När det gäller min mamma så är det tufft just nu.

      Tack för dina tankar om svek, Annika. Jag tror också att rädsla ofta är en del i ett svek.

      Kram!

      Radera
  5. Tack! :-) Behövde den just nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, Malin, att du fick kraft av den här bilden!

      Kram!

      Radera
  6. I don´t give up att hoppas din rättmätiga sjukförsäkring ordnar sig utan trouble tills du blir helfrisk.
    Tror du jag får någon bonus av herr Reinfeldt för att jag jobbat så mycket övertid på pensionärstid? ;)
    Klart jag skriver på uppropet Anna-Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du skriver på uppropet, Kalle, tycker jag.

      Kram!

      Radera