onsdag 11 april 2012

"Evigt unga var du och jag"

I morse vaknade jag med den här sångens vackra text i mina tankar:


Jag var på kyrkogården igår. Nu har man krattat gravplatsen där min mamma vilar. Blommorna från begravningen är borta. Det känns tomt att stå där intill graven. Ensamt. Kallt. Jag längtar efter vårvärmen och solen igen.

Idag ska jag köpa en blomma till graven. Och ett hjärta att lägga där. Eller två.

Jag har beställt gravsten. Det blir bra, vackert.

Lägenheten är så gott som tömd på saker nu. Bara städningen kvar.

4 kommentarer:

  1. Gravstenen blir säkert vacker, men varför är de så himla dyra? De hugger ju till med priset hur högt som helst. Kan man inte köpa begagnat i stället för att de krossas till vägarna, undrar Kalle i Tallebacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan en gravsten verkligen bli hur dyr som helst. Det beror på vilket val man gör. Det finns de gravstenar som inte kostar så mycket också.

      En gravsten ska framförallt hålla länge, tycker jag. Jag tycker att det är vackert med gravstenar, också främmande gravstenar. Jag tror att det går att få tag i begagnade gravstenar, jag har för mig att jag läst om det någon gång.

      Här i Jönköping kan man hyra sig gravsten på någon kyrkogård, jag minns inte vilken just nu. Det har blivit väldigt populärt här i min kommun.

      Bra att det finns olika alternativ, tycker jag.

      Kram

      Radera
  2. ♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera