onsdag 16 maj 2012

Mimmis sommarfrisyr 2012


Igår var jag med Mimmi hos Framtassen här i stan. Jag lämnade in henne där för trimning, klippning av klorna, borttagning av hår i öronen, bad, borstning och finputsning av pälsen. Efter två timmar fick jag hämta henne.

"Mimmi är en bestämd ung fröken med egen vilja", sa kvinnan som klippte henne. Jo, det har jag också förstått att Mimmi är. Härligt att hon har en egen vilja, tycker jag, att hon sätter gränser.

För just sätta gränser var vad Mimmi hade gjort under klippningen. Hon sa ifrån när det blev för jobbigt, när hon blev för trött. Då fick hon vila en stund och sedan fortsatte de med klippningen.

"Hon ville inte gå upp ur badet", fortsatte kvinnan. "Då morrade hon och faktiskt nafsade mig en gång. Hon är snabb som en kobra, knappt att jag fick upp henne ur badet".

Mimmi är som en annan liten hund nu, utseendemässigt. Hon ser ut som en liten hundprinsessa. Eller en elegant liten fröken. En party girl, som aldrig verkar säga nej till att "gå ut".

Hennes nyklippta päls är sammetslen. Helt annorlunda mot det lilla svarta krulliga troll hon såg ut som före klippningen.

Fast inuti är hon densamma hur utsidan än ser ut. Och jag känner mig som en mycket stolt matte.






4 kommentarer:

  1. Oj - vilken stor skillnad! Ser nästan ut som en annan ras.
    Fint!

    Varma vårhälsningar från mig och Borås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var som att hämta en annan hund efter klippningen, så annorlunda såg hon ut.

      Kram!

      Radera
  2. Vi klipper våra storpudlar själva,det blev lite dyrt när det skulle klippas samtidigt:)

    men det blir inga utställningsfrisyrer:)

    Jag hoppas att du får lite lugn och ro, och slipper oroa dig för läkarbesök.
    Har nyss gjort en operation i foten och jag var som ett nervknippe innan.
    men det gick bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har som mål att också kunna klippa Mimmi själv så småningom. När hon blivit van vid att bli klippt.

      Fint att operationen gick bra för dig. För det allra mesta går det ju bra här i livet. Fast orolig kan man vara innan, det är att vara människa.

      Allt gott och kram!

      Radera