fredag 29 juni 2012

Nostalgibilder

Jag är fem år och leker att jag är balettdansös.

Jag sorterar bland lådor med foton som min mamma sparat.

Jag ler när jag tittar på bilderna.

Ljuvliga minnen fladdrar förbi.

Och känslor.

Eller om det nu är minnen av känslorna?


Mammas och pappas bröllopsfoto.




Jag är fem år. Papiljotter i håret. Kanske ska jag på kalas?


Jag är 13 år och så kär! Han, 14 år, talade tyska och vi förstod inte vad vi sa till varandra. Fast våra hjärtan talade till varandra. Vi skrev brev på stapplande engelska till varandra i ett halvår. Jag har kvar breven fortfarande. Med ett rött sidenband knutet om dem.


Jag är 20 år. Har flyttat hemifrån. Pluggar bland annat språk på högskola. Är "sambo" med ett litet marsvin. Läser böcker, lyssnar på musik, skriver, dansar. är ute i naturen och med kompisar. Njuter av att ha ett vuxenliv. Att vara självförsörjande. Drömmer om att jobba, resa på semester ut i världen och kanske en dag gifta mig och få barn. Drömmer om att lära mig saker och  om att en dag skriva en bok.

2 kommentarer: