tisdag 1 januari 2013

Mimmis andra nyår


Om någon undrar om Mimmi och nyårsafton kan jag berätta att:

Hon voffade lite lätt när hon hörde smällarna.

När vi gick på kvällspromenaden och det sköts en raket, stannade hon till, vände sig om och tittade efter den. Sedan tog hon ögonkontakt med mig ett par gånger. Traskade sedan vidare. Med glad hållning.

Vid tolvslaget när det smällde som allra mest och rummen i huset lystes upp av smällarna, bar jag henne nära mig i famnen. Hon darrade lite, sedan blev hon helt lugn igen. Tittade på fyrverkerierna genom fönstren tillsammans med mig.

Hon var uppe till klockan två på natten.

Sov i soffan hela natten.

Först klockan nio på morgonen när jag sa till henne "Nu går vi ut", lyfte hon intresserat på huvudet.

Hon ville inte gå någon lång promenad. Gick runt hushörnet och kissade.

Sedan ville hon in och sova.

Igen.

2 kommentarer:

  1. Våran Leo gick det också bra för, lite reserverad vid 12 när det blev mycket smällar.

    Ha ett fint 2013!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt för djuren när det är nyårsfirande. Det kändes bra att det fungerade så som det gjorde för Mimmi. Svårt att veta i förväg hur en så ung hund kommer att reagera. Fint att det gick bra också för Leo.

      Ett härligt 2013 önskar jag dig! :)

      Kram

      Radera